تظاهرات کشاورزان در بروکسل و مادرید در اعتراض به قیمت‌ های محصولات کشاورزی

کشاورزان هفته‌هاست که در سراسر اروپا برای پیشبرد خواسته‌های خود درباره «فشارهایی» که می‌گویند بر این بخش تاثیر گذاشته است از جمله قیمت‌ ارزان محصولایی غذایی در فروشگاه‌ها، واردات ارزان از اوکراین و قوانین شدید زیست‌محیطی اتحادیه اروپا، تظاهرات می‌کنند.

در حالی که وزرای کشاورزی از سراسر اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره بحران در این بخش گرد هم آمدند، کشاورزان در بروکسل و مادرید امروز (دوشنبه) در اعتراض به قیمت‌های ارزان محصولات کشاورزی در فروشگاه‌ها و معاملات تجاری آزاد، به خیابان‌ها آمدند و انبوهی از لاستیک‌ها را آتش زدند.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پلیس ضد شورش معترضانی که بطری‌ و تخم‌مرغ پرتاب می‌کردند را با ماشین‌های آب پاش هدف قرار داد. از طرف دیگر حدود 900 تراکتور بخش‌هایی از بروکسل را در فاصله کمی از منطقه محاصره شده‌ای که وزرای کشاورزی در آن نشست داشتند، مسدود کردند.
 
کشاورزان هفته‌هاست که در سراسر اروپا برای پیشبرد خواسته‌های خود درباره «فشارهایی» که می‌گویند بر این بخش تاثیر گذاشته است از جمله قیمت‌ ارزان محصولایی غذایی در فروشگاه‌ها، واردات ارزان از اوکراین و قوانین شدید زیست‌محیطی اتحادیه اروپا، تظاهرات می‌کنند.
 
تظاهرات دیگری نیز در مادرید برگزار شد، جایی که کشاورزان از سراسر اسپانیا با سوت زدن، به صدا در آوردن زنگوله‌های گاو و زدن طبل، از اتحادیه اروپا خواستند تا بوروکراسی (قوانین دست و پاگیر اداری) را کاهش دهد و برخی تغییرات را در «سیاست مشترک کشاورزی» خود (CAP) کنار بگذارد.
 
یک کشاورز در استان آبیلا (Ávila) در غرب اسپانیا با بیان اینکه «از بوروکراسی خسته شده‌ایم»، گفت: تحمل این قوانین غیرممکن است، آن‌ها از ما می‌خواهند که در طول روز، در زمین کار کنیم و شب‌ها درگیر کاغذبازی اداری باشیم.
 
یک کشاورز 46 ساله، که زیتون، غلات و سبزیجات در نزدیکی مادرید پرورش می‌دهد، گفت: سیاست مشترک کشاورزی جدید اتحادیه اروپا زندگی ما را تباه می‌کند. ما می‌خواهیم مثل همیشه تولید کنیم، اما آنها این را نمی‌خواهند.
 
بر اساس این گزارش، قرار بود وزرای کشاورزی درباره مجموعه جدیدی از پیشنهادات اتحادیه اروپا برای کاهش فشار بر کشاورزان، از جمله کاهش بازرسی از مزارع و امکان معافیت مزارع کوچک از برخی استانداردهای زیست محیطی، گفت‌وگو کنند.
 
با این حال، علت نارضایتی‌های محلی متفاوت است و همه کشاورزان اروپایی خواستار پایان دادن به قوانین سبز نیستند.
 
مورگان اودی هماهنگ‌کننده عمومی سازمان کشاورزی «La Via Campesina»، در اعتراضات بروکسل گفت که برای اکثر کشاورزان این [نارضایتی‌ها] در مورد درآمد است.
 
او از اتحادیه اروپا خواست که حداقل قیمت‌های حمایتی را تعیین کند و از توافقنامه‌های تجارت آزاد که امکان واردات محصولات خارجی ارزان‌تر را فراهم می‌کند، خارج شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان