سال نو چینی و رسم و رسومات عجیب/ چرا ترقه بازی؟ دوری از قیچی و چاقو! موها را کوتاه نمی‌کنند! روز پانزدهم با نام روز عشق (فیلم)

نودل هایی که رشته عمر را دراز می کنند یا کیک های برنجی به نشانه رشد و موفقیت. و هفت سبزی که باید در روز هفتم خورده شوند. هرروز از این پانزده روز سال نوی چینی آدابی دارد.

عصر ایران؛ سیمین ثقفی ــ قرن هاست که رنگ سرخ و ترقه بازی بخشی از آداب عید چینی هاست. خانه تکانی می کنند تا از بدیمنی  رها شوند و خوراکی های میز شام خانوادگی شب عید هرکدام معنایی دارند. 

گزارش را این‌جا ببییند


نودل هایی که رشته عمر را دراز می کنند یا کیک های برنجی به نشانه رشد و موفقیت. و هفت سبزی که باید در روز هفتم خورده شوند. هرروز از این پانزده روز سال نوی چینی آدابی دارد. در فرهنگ چینی باورهای جالبی هم برای این روزها وجود دارد؛ مثل اینکه بیدار ماندن کودکان در شب سال نو عمر والدینشون را طولانی می کند یا اینکه در روزهای اول سال، تمیزکاری خانه ممنوع است، نکند شانس برود.  قیچی و چاقو و برنده ها را هم دور باید نگه داشت تا خوش شانسی قطع نشود و موها را نباید کوتاه کرد چون ثروت هم با آن می رود. قرض هارا هم باید پیش از سال پرداخت  و خرید کفش نو هم در روزهای نخستین سال ناکامی می آورد!
 فانوس های قرمز و رقص سنتی اژدها که دیده شوند معنایش این است که به سال نوی چینی چیزی نمانده است ...

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان