چه کسی برای چه فیلمی چقدر پول گرفت؟

گران‌ترین نقش‌های تاریخ سینما

شماره روزنامه: ۵۹۵۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۲/۸ ...

ادوارد کالن: هر چه در مورد فیلم «Twilight» بد فکر کنید، اما این فیلم مطمئنا درآمد زیادی برای دست‌اندرکاران به همراه داشت. به طور خاص، رابرت پتینسون، بازیگر نقش اول، این فیلم را با موجودی بانکی بسیار بزرگ ترک کرد. هرچند ارقام دقیق در مورد دستمزد او برای فیلم‌ها هرگز فاش نشده‌اند، تخمین‌ها نشان می‌دهد که پتینسون در حدود 70میلیون دلار از این مجموعه فیلم درآمد داشته است.

دکتر رایان استون: «جاذبه» یک فیلم علمی‌تخیلی محصول 2013 است که دو فضانورد با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی را در دل داستان خود می‌بیند که سعی می‌کنند پس از نابودی شاتل فضایی که در فضا در حال سفر بودند به سیاره زمین برگردند. در حالی که بولاک در طول دوران حرفه‌ای خود بازیگری پردرآمد با دارایی خالص حدود 250میلیون دلار بوده است، این فیلم در سال 2013 با 70 میلیون دلار دستمزد، بزرگ‌ترین درآمد او را رقم زد.

ثور: کریس همسورث بیشتر با ایفای نقش ثور در فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود، که از ثور 2011 آغاز شده و یک ادامه جدید از این فیلم با نام« ثور: عشق و آذرخش» دو سال پیش اکران شده است. این نقش در مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی باعث شده او در میان بازیگران دریافت‌کننده بیشترین دستمزد در جهان قرار بگیرد. گفته شده که همسورث برای بازی در این نقش مجموعا حدود 80 میلیون دلار یا بیشتر دستمزد دریافت کرده است.

ایندیانا جونز: هریسون فورد در بیش از 60 سال بازیگری خود به یکی از پولسازترین مردان برجسته هالیوود تبدیل شده است. شاید مشهورترین شخصیت او ایندیانا جونز باستان‌شناس باشد. فورد از سال 1981در چهار فیلم «ایندیانا جونز» ظاهر شده و در قسمت جدید که در سال 2023 نمایش داده شد، حداقل 12میلیون دلار گرفت. این بازیگر مجموعا حدود 90میلیون دلار از بازی در نقش ایندی به دست آورده است.

هری پاتر: زمانی که برادران وارنر حق ساخت یک مجموعه فیلم بر اساس مجموعه رمان‌های «هری پاتر» را به دست آورد، مشخص بود هر کسی که نقش شخصیت اصلی را بازی کند نه‌تنها یکی از مشهورترین بازیگران جهان بلکه یکی از بازیگران مشهور تاریخ سینما خواهد شد. دستمزد دریافت‌شده دنیل رادکلیف در تمام هشت فیلم فانتزی، از «هری پاتر و سنگ جادو» در سال 2001 تا «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم» در سال 2011 حدود 95.6میلیون دلار بوده است.

ولورین: ولورین در فیلم «ایکس من» بی‌شک معروف‌ترین نقش هیو جکمن است. این بازیگر برای اولین بار در سال 2000 نقش این جهش یافته را به تصویر کشید و تا سال 2017 به بازی مجدد این شخصیت ادامه داد و مجموع درآمدش را به حدود 100میلیون دلار می‌رساند.

بنوآ بلان: دنیل کریگ در سال 2019 در فیلم کمدی معمایی ریان جانسون نقش کارآگاهی به نام بنوآ بلان را به تصویر کشید. موفقیت این فیلم باعث شد نتفلیکس 469میلیون دلار بپردازد تا حقوق دو دنباله در این سرویس استریم را تضمین کند، اگرچه در این میان رقم دقیق دستمزد او مشخص نیست، اما مجموع دستمزد او برای این مجموعه فیلم به مراتب بیش از 100میلیون دلار خواهد بود.

پیت ماوریک میچل: تام کروز اولین بار در سال 1986 در فیلم اکشن «تاپ گان» به عنوان خلبان جنگنده برای نیروی دریایی ایالات متحده بازی کرد. این فیلم با هدایت تونی اسکات کارگردان به موفقیت چشمگیری در گیشه تبدیل شد و ستاره اکشن سینما، یعنی کروز، نیز توانست مجموعا بیش از 100میلیون دلار برای نقش پیت ماوریک نیچل در این فیلم دریافت کند.

مالکوم کرو: بروس ویلیس برای بازی این نقش در فیلم «حس ششم» پردرآمدترین کارش را تجربه کرد. او همراه با یک پیش‌پرداخت قابل توجه، بخشی از فروش ناخالص باکس‌آفیس و فروش رسانه‌های خانگی را به دست آورد. همه اینها در نهایت بیش از 102میلیون دلار درآمد برای او به همراه داشت.

مامور جی: مامور جی، پردرآمدترین نقش ویل اسمیت در تاریخ بازیگری‌اش بوده است. او برای بازی در فیلم اصلی «مردان سیاه‌پوش» 5میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. برای قسمت دوم، 20میلیون دلار گرفت وبرای قسمت سوم هم 100میلیون دلار دریافت کرد تا مجموعه درآمدش برای این نقش را به 125میلیون دلار برساند. او تقریبا نیمی از بودجه 225میلیون دلاری فیلم و بخش بزرگی از درآمد 650میلیون دلاری باکس‌آفیس آن را دریافت کرد.

نئو: کیانو ریوز برای بازی در نقش نئو در فیلم «ماتریکس» که در سال 1999 آغاز شد، به موفقیت بزرگی دست یافت و دنباله‌های متعددی را بازی کرد. او در مجموع بیش از 150میلیون دلار در هر چهار فیلم  ماتریکس به دست آورده است.

کاپیتان جک اسپارو: «دزدان دریایی کارائیب» نه تنها یک پارک تفریحی دیزنی را به یک مجموعه سینمایی بسیار محبوب تبدیل کرد، بلکه باعث شد که به یکی از پردرآمدترین فیلم های دنباله‌‌دار در جهان تبدیل شود. دستمزد اولیه جانی دپ برای اولین بازی‌اش در نقش کاپیتان جک اسپارو 10میلیون دلار بود و سرانجام برای پنج بار بازی در ادامه‌های این فیلم مجموع دستمزدش به حدود 275میلیون دلار رسید.

تونی استارک: رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک در «مرد آهنی» محبوبیت بسیاری کسب کرد. او البته بسته به فیلم‌هایی که بازی می‌کند از کمپانی سازنده هم درصد می‌گیرد. درآمد او از نقش تونی استارک تاکنون حدود 400میلیون دلار بوده است.

ایتن هانت: اما گران‌ترین نقش تاریخ سینما با نام ایتن هانت را تام کروز بازی کرده است آن هم در فیلم «ماموریت غیرممکن». با توجه به موفقیت «ماموریت غیرممکن»، نباید تعجب‌برانگیز باشد که کروز برای نقش اصلی خود پول زیادی به دست آورده باشد. به‌هر‌حال، کل مجموعه تاکنون بیش از 3.5میلیارد دلار در باکس‌آفیس کسب کرده است. بر اساس گزارش‌ها، او برای هر بار ورود بین 70 تا 100میلیون دلار دریافت کرده که مجموع درآمد او را حدود 400میلیون دلار می‌رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان