حمله پهپادی اوکراین به روسیه

بلگورود و سایر مناطق مرزی روسیه هدف حملات پی در پی پهپاد های و خمپاره‌ای اوکراین قرار گرفته‌اند. حمله اوکراین به بلگورود در اواخر ماه دسامبر ۲۵ کشته بر جای گذاشت که در پی آن صدها تن از ساکنان منطقه تخلیه شدند.

فرماندار منطقه بلگورود روسیه دوشنبه شب گفت که در حمله پهپادی اوکراین به خاک این کشور سه غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ویاچسلاو گلادکوف در کانال تلگرامی خود نوشت که در این حمله یک خودروی حامل کارگران ساختمانی هدف پهپاد کامیکازه اوکراین قرار گرفت.
 
به گفته وی ، این حمله در حومه روستای پوچائوو در منطقه گرایفورون رخ داد. این روستا در حدود پنج کیلومتری مرز روسیه با اوکراین قرار دارد.
 
بلگورود و سایر مناطق مرزی روسیه هدف حملات پی در پی پهپادهای و خمپاره‌ای اوکراین قرار گرفته‌اند. حمله اوکراین به بلگورود در اواخر ماه دسامبر 25 کشته بر جای گذاشت که در پی آن صدها تن از ساکنان منطقه تخلیه شدند.
 
اواخر بهمن ماه نیز حمله اوکراین به مناطق غیرنظامی همچون مرکز خرید مواد غذایی،‌ داروخانه و ورزشگاه یک مدرسه در بلگورود روسیه، پنج کشته و 18 زخمی برجای گذاشت.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه سال 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
 
پیشتر روز پنجشنبه پنجم اسفند سال 1400، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان