هشدار؛ وقتی شماره ملی خودتان برایتان پیامک شد، چه کنید؟

رئیس پلیس فتای فراجا هشدار داد: ممکن است پیامک‌های جعلی با عناوین سامانه ثنا، ابلاغیه قضائی، واریز سود سهام عدالت، یارانه‌ها و

«در پی دسترسی غیر مجاز و انتشار اطلاعات افراد در فضای مجازی، بدون شک مجرمان سایبری نیز از این اطلاعات برای مهندسی اجتماعی اقناع و ترغیب هموطنان به بارگیری لینک‌های آلوده در گوشی تلفن همراه سوء استفاده خواهند کرد.»

رئیس پلیس فتا فراجا درخصوص نشت داده‌های بانک‌های اطلاعاتی کشور و قرار گرفتن اطلاعات شخصی هموطنان در دست هکر‌ها و مجرمان سایبری هشدار داد.

به گزارش ایلنا؛ رئیس پلیس فتای فراجا هشدار داد: با توجه به نشت داده و وجود بانک‌های اطلاعاتی هموطنان در دست هکر‌ها و مجرمان سایبری، مراقب ترفند‌های جدید کلاهبرداران با عناوین مختلف باشید.

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در پی دسترسی غیر مجاز و انتشار اطلاعات افراد در فضای مجازی، بدون شک مجرمان سایبری نیز از این اطلاعات برای مهندسی اجتماعی اقناع و ترغیب هموطنان به بارگیری لینک‌های آلوده در گوشی تلفن همراه سوء استفاده خواهند کرد.


این مقام ارشد سایبری تصریح کرد: ممکن است پیامک‌های جعلی با عناوین سامانه ثنا، ابلاغیه قضائی، واریز سود سهام عدالت، یارانه‌ها و ... با اطلاعات دقیق‌تری شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل سکوت و ... برای مردم ارسال شود؛ لذا آگاهی داشتن در این حوزه مبنی برعدم توجه به اینگونه پیامک‌های غیر واقعی که از طریق شماره تلفن‌های شخصی با اپراتور‌های مختلف ارسال می‌شود، لازم و ضروری است.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: براساس رصد‌های صورت‌گرفته در فضای مجازی و پرونده‌های قضایی مرجوعه به این پلیس تخصصی، مشخص است مجرمان سایبری با استفاده از داده‌های اطلاعاتی مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، مجید در پایان خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی و یا گزارش موارد مجرمانه، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان