اوج برف و یخبندان در اصفهان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان: همچنین گاهی وزش باد و کولاک برف در ارتفاعات، ماندگاری هوای سرد و یخبندان طی ۴۸ ساعت آینده پیش بینی می‌شود.

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از اوج گیری فعالیت سامانه سرد بارشی از شامگاه امروز خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی از نطنز با 16.6 میلیمتر، اردستان با 16.5، کاشان 10 میلیمتر، گلپایگان 5.5 میلیمتر و بیشترین برف در فریدونشهر با ارتفاع 32 سانتیمتر بوده است.

وی به گذر امواج متناوب سرد و ناپایدار از عصر امروز تا اواخر پنجشنبه اشاره کرد و گفت: وضعیت جوی به صورت ابرناکی، مه آلودی و به تدریج از مناطق غربی استان بارش برف و باران از امشب آغاز می‌شود و به تدریج سایر مناطق اصفهان را بارش برف را می‌گیرد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: همچنین گاهی وزش باد و کولاک برف در ارتفاعات، ماندگاری هوای سرد و یخبندان طی 48 ساعت آینده پیش بینی می‌شود.

به گفته امینی، اوج فعالیت این سامانه از اواسط فردا چهارشنبه تا شامگاه پنج شنبه در نیمه غربی و شمالی و تا حدودی مناطق مرکزی استان خواهد بود که سبب لغزندگی و یخبندان، مه آلودی و کاهش دید، کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای کمینه هوا طی 24 ساعت آینده 2 تا یک درجه گرم‌تر خواهد شد، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به چهار درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

امینی اضافه کرد: خوانسار با کمینه دمای 10 درجه سلسیوس زیر صفر سردترین نقطه استان است.

به گفته وی طی پایان هفته دما کاهش محسوسی خواهد داشت.‌

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان