ماه گذشته ۱۲۰ سردفتر تعلیق شدند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ماه گذشته ۱۲۰ سردفتر با اعمال ماده ۴۲ فعالیت آنان تعلیق شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر سر دفتری به دنبال تخلف در حوزه فعالیت خود است باید مسیر کسب و کار خود را تغییر دهد چرا که در برخورد با متخلفان با هیچ شخصی اغماض و از خطای هیچکس چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی در مراسم تحلیف پنجمین گروه از سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه جامعه اعتماد و احترام بسیار زیادی برای سردفتران قائل است و آنان را امین خود می‌دانند، اظهار کرد: سندی که سر دفتران تنظیم می‌کنند مورد اعتماد مردم قرار دارد و مردم بدون هیچ شکی به آن اعتماد می‌کنند بنابراین باید قدر این جایگاه را دانست و اعتماد مردمی بهترین نحو استفاده کرد.

وی با اینکه امروز 151 نفر از سر دفتران مراسم تحلیف فعالیت خود را آغاز می‌کنند، عنوان کرد: تا امروز برای 900 نفر از سر دفتران جدید ابلاغ صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: لازم است که به عنوان سردفتران جدید به امور دفتر خود و همچنین در تنظیم اسناد دقت کافی داشته باشید چرا که هرگونه اشتباه و خطای سهوی و یا عمدی در تنظیم اسناد منجر به تشکیل پرونده انتظامی و یا کیفری برای شما می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون سامانه‌های بسیار خوبی به همت معاونت فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک راه‌اندازی و رونمایی شده است، گفت: یکی از این سامانه‌ها سامانه سکوی کاتب است که با حضور ریاست قوه قضاییه رونمایی شد و بسیاری از خدمات و مربوط به این سازمان از طریق این سکو ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر هوشمندسازی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، یادآور شد: 30 سامانه در دفترخانه‌های ثبت اسناد و املاک در سراسر کشور در حال استفاده هستند و این سامانه‌ها حاصل تلاش 9 شرکت دانش بنیان و 700 نیروی نخبه فناوری در این سازمان هستند.

بابایی اضافه کرد: مهمترین دستاوردی که ما در سازمان داشتیم بحث سند الکترونیک است. این سندها کدهای مخصوص به خود را دارد و قابل جعل نیست و تاکنون در 2 استان به صورت آزمایشی صادر شده و از سال آینده صدور این اسناد در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی همچنین گفت: موضوع دیگری که ما در تحول به دنبال آن هستیم و مربوط به دفاتر اسناد رسمی است بحث تغییر شکل و کاربردهای دفاتر اسناد رسمی است و در این حوزه به دنبال ایجاد پردیس ثبتی هستیم و این بدان معناست که دفترخانه‌های اسناد رسمی در امورات فنی نیز ورود پیدا خواهند کرد و به زودی پخش فنی به دفاتر اسناد رسمی افزوده خواهد شد و کارشناسان و کاردان‌های فنی در حوزه‌های مختلف به سردفتران کمک می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: این موضوع به تثبیت مالکیت‌ها و حدنگاری در کشور به ما کمک می‌کند. در برنامه هفتم توسعه توانستیم این مصوبه را بگیریم و باید به زودی آیین نامه آن را تنظیم و به سمت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت دفاتر ثبت اسناد پیش برویم و درآمدهای مختلفی را برای سردفتران در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: برخی کشورها دفاتر اسناد رسمی به صورت شرکت اداره می‌شوند و ما نیز به دنبال پیاده‌سازی این الگو هستیم و شما سردفتران باید به ما در تحقق بهداشت قضایی کمک کنید.

بابایی با اشاره به طرح تنظیم اسناد رسمی، بیان کرد: این تحول مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه بوده و با اجرایی شدن این طرح، استفاده از اسناد عادی را از معاملات حذف کرده و به سمت استفاده 100 درصدی از اسناد رسمی در معاملات پیش می‌رویم و همین موضوع باعث افزایش فعالیت دفاتر اسناد رسمی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در جذب سردفتران جدید حساسیت زیادی به خرج داده شده است، گفت: ماه گذشته 120 سردفتر با اعمال ماده 42 فعالیت آنان تعلیق شد و در حال حاضر 20 تیم ویژه تشکیل شده و در برخی از استان‌ها بازرسی‌های ویژه‌ای در حال انجام است و اگر سر دفتری به دنبال تخلف در حوزه فعالیت خود است باید مسیر کسب و کار خود را تغییر دهد چرا که در برخورد با متخلفان با هیچ شخصی اغماض و از خطای هیچکس چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: کنرل‌ها و مراقبت‌ها از دفاتر ثبت اسناد در سراسر کشور تشدید شده، اما در عین حال برای سردفتران خوش نیت که با هدف خدمت رسانی به جامعه وارد این عرصه شدند احترام ویژه قائل هستیم و برنامه‌های خوبی را برای آنان در دستور کار داریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان