عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فردا واریز می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی: با تأمین منابع موردنیاز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز تأمین‌اجتماعی که تعداد آنان بالغ بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، روز نهم اسفند به حساب آنان واریز خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیرعامل تامین اجتماعی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی فردا (نهم اسفند) به حساب‌ آنها واریز می‌شود.

به گزارش ایرنا، میرهاشم موسوی اعتبار مورد نیاز برای تامین عیدی را 12 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تامین اعتبار عیدی چهار میلیون و 300 هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته فردا واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بخشنامه عیدی سال 1402 مستمری بگیران این سازمان را اول اسفندماه صادر کرد که بر اساس این بخشنامه مبلغ عیدی پایان سال 1402 برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل 2 میلیون و 500 هزار تومان (25.000.000 ریال) تعیین شده است.

در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت 700 هزار تومان بابت عائله مندی و مبلغ ثابت 300 هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (7-4) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری بگیران پرداخت می شود و مبالغ فوق مشمول ماده (89) قانون تأمین اجتماعی نمی‌شوند.

طبق این بخشنامه؛ در خصوص پرونده‌های مستمری برقرار شده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال جاری مجددا فعال شده‌اند (مشمولان بخشنامه شماره 11/2 مستمری‌ها، دستورالعمل شماره 2 مکانیزه و…)، مجموع مبالغ حاصله از بندهای (1) و (2) این دستور اداری متناسب با ماه‌های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه، به صورت یک ماه کامل پرداخت می‌شود.

همچنین تاریخ برقراری مستمری‌های بازنشستگی و از کارافتادگی کلی که وفق بندهای (1) و (2) ماده (80) قانون تأمین اجتماعی در طول سال جاری به مستمری بازماندگان تبدیل شده‌اند، عیناً تاریخ برقراری اولیه آنان است.

مجموعه مبالغ حاصله از بندهای (1) و (2) این دستور اداری در خصوص مشمولین بند (91) قانون بودجه سال 1390 کل کشور، بند (66) قانون بودجه سال 1391 کل کشور و قانون تعیین تکلیف اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت نموده اند، به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

مسوول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل، معاونین تعهدات بیمه ای و پشتیبانی و توسعه مدیریت، رؤسای ادارات مستمری ها، نظارت بر کنترل مصارف و امور کارگزاری های رسمی، امور مالی، منابع انسانی و پایش عملکرد، آمار و فناوری اطلاعات استان ها و مسؤولین ذی ربط در واحدهای اجرایی تعیین شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان