کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی به بهانه استخدام در سازمان‌های دولتی

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با اشاره به اعتراف متهم به کلاه‌برداری از شهروندان با ترفند‌هایی همچون استخدام در سازمان‌های معتبر دولتی، تهیه وام کم‌بهره، امور خیریه و...، گفت: متهمان در مجموع از قربانیان خود مبلغ ۲ میلیارد ریال کلاه‌برداری و اخاذی کرده‌اند و تحقیقات در خصوص سایر کلاه‌برداری‌های احتمالی این زن و مرد همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری 2 متهم به کلاه‌برداری که با ترفند تهیه وام، استخدام و... از شهروندان مبلغ 2 میلیارد ریال کلاه‌برداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ حسن مشهدی در گفت و گو با ایسنا افزود: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر کلاه‌برداری 900 میلیون ریالی از وی توسط 2 فرد شیاد، پی گیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: مأموران دایره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی در بررسی اظهارات مالباخته دریافتند که فرد کلاه‌بردار ابتدا با چرب‌زبانی با مالباخته ارتباط برقرار کرده و پس از اطلاع از مشکلات وی، ادعا کرده با مسئولان ادارات آشنا بوده و می‌تواند مشکلاتش را برطرف و وام کم‌بهره برای وی فراهم کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر تصریح کرد: متهم به کلاه‌برداری طی چند مرحله مبالغی را به بهانه‌های مختلف از قربانی اخذ کرده و پس از دریافت 900 میلیون ریال، پاسخگوی تلفن خود نبوده و از محل سکونت خود نیز متواری شده است.

وی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، سرنخ‌هایی از متهم و محل اقامت موقت وی در مشهد به دست آمد و با اخذ نیابت قضایی در یک اقدام غافلگیرانه متهم را به همراه همدستش که یک زن بود دستگیر کردند.

سرهنگ مشهدی افزود: متهمان دستگیرشده در مواجه حضوری با شاکی و مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاه‌برداری از شاکی به مبلغ 900 میلیون ریال و 11 شهروند دیگر اعتراف کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهم به کلاه‌برداری از شهروندان با ترفندهایی همچون استخدام در سازمان‌های معتبر دولتی، تهیه وام کم‌بهره، امور خیریه و...، تصریح کرد: متهمان در مجموع از قربانیان خود مبلغ 2 میلیارد ریال کلاه‌برداری و اخاذی کرده‌اند و تحقیقات در خصوص سایر کلاه‌برداری‌های احتمالی این زن و مرد همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در پایان تصریح کرد: بیان اسرار شخصی و خانوادگی خود برای افراد ناشناس می‌تواند به عنوان دست‌آویزی برای سوء استفاده سودجویان و شیادان قرار گیرد؛ لذا حفظ اسرار شخصی و حفاظت گفتار در حضور افراد ناشناس می‌تواند از بسیار جرائم جلوگیری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان