چرا مردان پس از ازدواج چاق و تنبل می‌شوند؟

دانشمندان آنچه را که زنان همیشه می دانستند تأیید کردند: مردان پس از ازدواج چاق و تنبل می شوند. نتایج مطالعه ای در چین نشان داد که مردان در ۵ سال اول پس از ازدواج به دلیل مصرف کالری بیشتر و ورزش و تحرک بدنی کمتر، دچار افزایش وزن می شوند.

محققان می‌گویند ازدواج تاثیر قابل توجهی بر شاخص توده بدنی مردان دارد، به طوری که 5.2 درصد مردان پس از ازدواج دچار اضافه وزن و 2.5 درصد چاق می‌شوند.

اما شواهدی مبنی بر وجود روند مشابه در زنان یافت نشد.

به گزارش روزیاتو، این مطالعه در چین انجام شده است، اما محققان معتقدند این یک واقعیت جهانی است.

شیون کوان، محقق آکادمی علوم اجتماعی چین می‌گوید: «این پدیده که به آن “چاقی خوشحالی” (happy fat) می‌گویند، در مطالعات گسترده‌ای در کشورهای توسعه یافته غربی اثبات شده است. پس از ازدواج، مردان معمولاً کمتر ورزش می‌کنند و بیشتر می‌خورند که این منجر به افزایش شاخص توده بدنی می‌شود.»

او ادامه داد: «مردان با افزایش سن با خطر چاقی روبرو هستند، بنابراین پس از ازدواج مهم است که دست از تلاش نکشند و عادات غذایی سالم و ورزش منظم را حفظ کنند.»

این مطالعه که در مجله Economics & Human Biology منتشر شده است، نشان می‌دهد که شاخص توده بدنی مردان در 5 سال اول پس از ازدواج به طور مداوم افزایش می‌یابد و سپس ثابت می‌شود.

محققان گفتند که این امر بر اهمیت ارتقای تناسب اندام و مدیریت سلامت در خانواده ها تاکید می کند و پیشنهاد کردند که مقامات بهداشتی باید با توصیه های غذایی، به افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، آگاهی بخشند.

محققان می‌گویند مسئولان بهداشتی باید طرح‌هایی را برای کنترل وزن بدن و سلامت جسمی پس از ازدواج، هر دو جنس طراحی کنند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند هر چقدر افراد از روابط صمیمی خود راضی‌تر باشند، احتمال بیشتری دارد که دچار چاقی شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان