تنوع برندها در بازار موبایل ایران چه فوایدی دارد؟

حضور جدی یک برند قدیمی در ویترین موبایل فروشی ها!

اگر بخواهید گوشی بخرید، اولین برندی که به یادتان می‌آید چیست؟ احتمالا جواب بسیاری به این سوال سامسونگ یا اپل باشد. اگر چندین سال به عقب بر گردیم، نوکیا اولین نامی است که به ذهن می‌رسد و البته می‌توان از سونی و اریکسون – چه جدا و چه در کنار هم – زیمنس و آلکاتل هم یاد کرد. در سال‌های اخیر، برندهایی مثل هواوی و شیائومی هم به این فهرست اضافه شده‌اند. با این حال همیشه ویترین موبایل‌فروشی‌ها برای برندهای دیگری هم جا دارد. برندهای جدیدی مثل ریلمی، ناتینگ فون، اوپو، وان پلاس و تکنو یا حتی باند هم در این یکی دو سال اخیر به بازار ایران آمده‌اند. در این میان نام یک برند قدیمی که با رویکردی جدید به میدان آمده هم به چشم می‌خورد: موتورولا!

در هفته‌های اخیر،‌ نام و تصویر مدل‌هایی از برند موتورولا روی بیلبوردهای پایتخت نقش بسته است که نشان از ورود جدی این برند به بازار ایران دارد. تنوع برندها در بازار موبایل اتفاق خوبی به نظر می‌رسد. در شرایط محدودیت واردات مدل‌های 14 و 15 آیفون ممنوع شده، افزایش تنوع برندها با رقابتی که بر سر ارزش خرید موبایل بر اساس نسبت قیمت و مشخصات آن می‌افتد، به نفع مشتریان خواهد بود. در واقع مشتری می‌تواند انتخاب کند از میان نامی قدیمی مثل موتورولا، برند مشهوری مثل سامسونگ و برندهای جدیدی مثل شیائومی، اوپو و ... مدل و برندی را انتخاب کند که با انتظاراتش همخوانی بیشتری دارد و با شرایط مالی‌اش هم سازگارتر است. در چنین شرایطی موتورولا برگ‌های برنده‌ای برای انتخاب شدن دارد.

موتورولا اولین‌های بسیاری را ساخته است؛ از جمله اولین گوشی هوشمند! همین قدمت، خود یک امتیاز ویژه برای این برند محسوب می‌شود. همکاری با شرکت پنتون برای ساخت رنگ‌هایی متفاوت دیگر ویژگی خاص گوشی‌های موتورولاست. این رنگ‌ها روی بدنه‌ای از جنس چرم گیاهی که در برخی مدل‌های اخیر این برند کار شده، حتی در مدل‌های اقتصادی و میان‌رده، حس یک گوشی پرچمدار را در مخاطب ایجاد می‌کند. استفاده از اندروید نزدیک به پایه با تغییرات کم و رابط کاربری خوب که به فیچرهای حرکتی خاص موتورولا هم مجهز شده است، سیستم‌عاملی سبک و کارآمد بر اساس مشخصات فنی ارائه می‌دهد. در میان مدل‌های موتورولا همچنین به دو مدل گوشی تاشو Razr 40 و Razr 40 Ultra بر می‌خوریم که تنوع مدل و سلیقه‌های گوناگون مشتریان را پاسخ می‌دهد. موتورولا از گذشته به کیفیت بدنه و سخت‌افزار خود هم شهرت داشته است. مجموع این حسن شهرت، این برند را به رقیبی قابل احترام برای برندهای متنوع بازار موبایل ایران تبدیل می‌کند.

موتورولا همچنین چنان که در تبلیغات خود آورده، با گارانتی جی‌پرو عرضه می‌شود که با گارانتی عادی گوشی‌های تلفن همراه تفاوت دارد. این گارانتی شرایطی مثل تعویض بی قید و شرط، پوشش سرقت تا سقف 100 میلیون تومان و تعمیرات رایگان را برای یک سال به دارندگان این گوشی‌ها ارائه می‌دهد.

ایجاد تنوع در ذائقه موبایلی جامعه، مثل تجربه طعم‌های جدید غذاست. تجربه‌های جدید و متنوع، فرصت و هیجان کشف و احساس‌های نو را ایجاد می‌کند. پس شاید بد نباشد همان طور که در قفسه ادویه‌ها، جایی برای طعم‌های جدید باز می‌کنیم، در قفسه موبایل‌ها هم باید در میان اپل‌ها و سامسونگ‌ها و شیائومی‌ها، موتورولا و را  قرار دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان