عدم توان دانشگاه ها برای تامین هزینه ها

رئیس سازمان برنامه و بودجه: واقعیت این است که منابع بودجه با توجه به نوع ساختار شکننده‌ای که داریم، توان پاسخگویی به هزینه‌های جدیدی را ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها 10 درصد هزینه‌های آنها هم نیست، گفت: از پیشنهادات خود تامینی دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست هم‌اندیشی با رئسای دانشگاه‌های برتر کشور و در پاسخ به پیشنهاد یکی از دانشگاه‌ها مبنی بر امکان تامین بودجه دانشگاه بدون وابستگی به بودجه دولت به شرط تامین منابع لازم طی دو سال گفت: تا آنجایی که بتوانیم و اختیار داشته باشیم حاضر هستیم حتی به صورت آزمایشی کار را جلو ببریم. مهم این است که بر روی مفادی که پیشنهاد شده است به توافق برسیم. دانشگاه‌ها در دنیا بخش عمده نیازهای خود را خودشان تامین می‌کنند و دولت کمک کننده آنها است. البته دانشگاه‌ها درآمدهای اختصاصی دارند اما سهم آن بسیار کم است. شاید درآمدهاب اختصاصی 10 درصد هزینه دانشگاه‌ها را هم پوشش نمی‌دهد. البته فضای پروژه‌های تحقیقاتی هم محدودتر شده است.

وی افزود: دولت منابع محدودی دارد و باید همه حوزه ها رو پوشش دهد. از یارانه‌ها گرفته تا خدمات زیربنایی. واقعیت این است که منابع بودجه با توجه به نوع ساختار شکننده‌ای که داریم، توان پاسخگویی به هزینه‌های جدیدی را ندارد. بنابراین تمایل داریم تا از پیشنهادات به ویژه پیشنهادات دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان