ثبت‌ نام حدود ۷۰ هزار نفر برای حج

غلامرضا رضایی در شورای برنامه‌ریری بعثه و حج گفت: از حدود ۷۰ هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، بیش از ۲۲۰۰ نفر افرادی هستند که سال ۱۳۹۹ ثبت‌ نام کرده بودند، ولی به دلیل شرط سنی در حج ۱۴۰۱، نتوانستند اعزام شوند.

معاون سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام حدود 70 هزار نفر در کاروان‌های حج تمتع خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، غلامرضا رضایی در شورای برنامه‌ریری بعثه و حج گفت: از حدود 70 هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، بیش از 2200 نفر افرادی هستند که سال 1399 ثبت‌نام کرده بودند، ولی به دلیل شرط سنی در حج 1401، نتوانستند اعزام شوند.  
 
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: تاکنون بیش از 60 هزار نفر کاروان خود را انتخاب کرده‌اند و این روند از روز یکشنبه گذشته (6 اسفند) آغاز شده است و تا یکشنبه آینده ادامه دارد.   
 
در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج همچنین اعلام شد: در پایان مدت انتخاب کاروان‌ها، امکان ثبت‌نام از دارندگان قبوض اولویت‌دار در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج فراهم خواهد شد تا باقی‌مانده زائران بر اساس اولویت‌های اعلام‌شده و ظرفیت استان‌ها نام‌نویسی کنند و سهمیه اعلام‌شده برای حج 1403 تکمیل شود.  
 
سازمان حج و زیارت علاوه‌بر زائرانی که در سال 1399 برای حج ثبت‌نام کرده‌اند، اما به دلیل محدودیت کرونا نتوانستند در آن سال و سال‌های بعدی اعزام شوند، دارندگان اسناد حج تا پایان دی‌ماه 1386 را برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع 1403 فراخوانده بود.
 
هزینه ثبت‌نام حج 1403 از 162 میلیون تا 188 میلیون تومان اعلام شده است. متقاضیان این سفر در مرحله پیش‌ثبت‌نام، 140 میلیون تومان این پول را پرداخت کرده‌اند.
 
بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، مجموع سهمیه حجاج و عوامل حج ایران برای سال 1403 حدود 87 هزار و 559 نفر تعیین شده است که از این تعداد 82 هزار و 500 نفر زائر خواهند بود. مجموع این افراد در قالب 6١4 کاروان از اواخر اردیبهشت‌ماه سال 1403 به عربستان اعزام می‌شوند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان