عجله در سیاست‌ها، باعث بازگشت تورم می‌شود

ورود بیت‌کوین به کانال ۶۰‌هزار

شماره روزنامه: ۵۹۶۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ...

سخنان برخی از مقامات فدرال رزرو از جمله میشل بومن و همچنین جان میلز در هفته اخیر از عقب‌نشینی مقامات از کاهش زود‌هنگام نرخ بهره حکایت دارد. این مقام سیاسی- اقتصادی در سخنرانی خود تاکید کرد: «‌گرچه اقتصاددانان می‌پندارند که موضع سیاست‌های پولی در سطحی قرار دارد که می‌تواند از رشد بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، اما به عقیده من نرخ بهره سیاستی در نشست بعدی باید افزایش یابد تا بتواند نرخ تورم هسته و نقطه‌به‌نقطه را به مسیر نزولی هدایت کند. اما این رویکرد احتمالی با استناد به گزارش‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده دور از انتظار خواهد بود.» بومن در ادامه سخنان خود هشدار داد: «‌با آغاز سیاست‌های پولی انبساطی در ماه مارس، احتمال بازگشت تورم به مسیر صعودی افزایش یافته و آغاز دوباره سیاست‌های ضد تورمی دور از انتظار نخواهد بود.» پس از سخنان او مبنی بر موکول کردن سیاست‌های پولی انبساطی بعد از اطمینان از کاهش تورم به سطح هدف(2 درصد)، دلار جهانی واکنش مثبت خود را با ورود دوباره به کانال 104 واحدی نشان داد.

بی‌شک با تقویت شاخص دلار، ریزش قیمت طلای جهانی آغاز شد. آمارها نشان می‌دهد که شاخص دلار هم‌اکنون در ساعت 15 به وقت تهران رقم 104.12 واحد را به ثبت رسانده و طلای جهانی نیز که در روزهای پیشین در بازه 2030 تا 2040 در حال نوسان بود به 2025 رسید. قابل ذکر است که این روند ادامه‌دار نخواهد بود و واکنش هیجانی بازارها به سخنان بومن به شمار می‌رود. در سوی دیگر بازارها، رمزارزها در حال یکه‌تازی و حرکت به سوی رکوردهای تاریخی هستند.

با آنالیز روند قیمتی دارایی‌های بازار کریپتو می‌توان دریافت که فشار قیمتی بر بیت کوین تا هفته آتی ادامه‌دار خواهد بود و گذر این دارایی از کانال 60 هزار دلاری دور از انتظار نخواهد بود. این درحالی است که درسوی دیگر بازارها، دلار جهانی بر اثر سیگنال‌های برخی از کارشناسان در خصوص سیاست‌های پولی آمریکا بار دیگر حمایت 104 واحدی را به دست آورد که به ریزش قیمتی فلز زرد منجر شد. جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو تا جایی ادامه پیدا کرده که بیت کوین پس از گذشت حدود 27 ماه بار دیگر توانست کانال 59 هزار دلاری را مشاهده کند. این دارایی پس از هجوم تقاضا از سوی شرکت میکرواستراتژی و همچنین سایر معامله‌گران در روز‌های اخیر، توانست در روز سه‌شنبه با رشد 10 درصدی مواجه شود و به کانال 57 هزار دلاری صعود کند. این دارایی با ادامه دادن به مسیر خود توانست شیب مثبت خود را در روز چهارشنبه نیز حفظ کند و مطابق با برآوردها خود را برای فتح کانال 60 هزار دلاری آماده کند. به گفته اقتصاددانان ارشد بازارها، رشد اندک شاخص دلار و ریزش قیمتی اونس طلای جهانی نیز در رشد قیمت بیت کوین دست‌اندرکار هستند؛ زیرا معامله‌گرانی که با هدف کسب سود در کوتاه‌مدت وارد بازار شده‌اند، دارایی‌های خود را به بازار رمزارزها منتقل و به یکه‌تازی این دارایی کمک بسزایی می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان