پرتاب ماهواره پارس ۱ از روسیه

این ماهواره مجهز به محموله های مخابراتی است، همچنین به ایستگاه هایی نیاز است تا فرامینی از سطح زمین برای ماهواره ارسال می شوند. از این رو محموله دارای باند های S، x و UH است.

رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب پارس 1 در ساعت 9 و 13 دقیقه صبح امروز خبر داد و گفت: این ماهواره از ساعت 13 و 50 دقیقه از غرب آسمان از ایران خارج می شود.
 
یه گزارش ایسنا، دکتر حسن سالاریه پیش از پرتاب ماهواره پارس 1 ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ماهواره سنجش از دور ساخت پژوهشگاه فضایی ایران است که دارای 3 محموله تصویر برداری است که یکی از آنها با دقت 15 متر برای اپتیک طیفی، و دیگری 150 متر برای تصویربرداری حرارتی و دقت 1 300 متر برای تصویربرداری مادون قرمز موج کوتاه است.
 
پرتاب ماهواره پارس 1 از روسیه
 
وی ادامه داد: این ماهواره مجهز به محموله های مخابراتی است، همچنین به ایستگاه هایی نیاز است تا فرامینی از سطح زمین برای ماهواره ارسال می شوند. از این رو محموله دارای باند های S، x و UH است.
 
سالاریه ادامه داد: برای ردیابی پارس 1 علاوه بر جی پی اس فناوری های دیگری را نیز مورد استفاده قرار دادیم.
 
رئیس سازمان فضایی ادامه داد: بر روی این ماهواره 93 تست محیطی و EMC اجرایی شده است.
 
وی اضافه کرد: پارس 1 بعد از پرتاب در مدار 500 کیلومتری و مدار زمین آهنگ قرار می گیرد و در یک ساعت و نیم از آسمان ایران عبور می کند.
 
سالاریه گفت: در ساعت 8 و 43 دقیقه به وقت روسیه و 9 و 13 دقیقه به وقت ایران پرتاب ماهواره ایرانی(پارس یک) از طریق پرتاب‌گر روسی سایوز صورت می گیرد.
 
وی تاکید کرد: این ماهواره بعد از پرتاب در ساعت 13 و 50 دقیقه به وقت ایران از غرب آسمان ایران خارج می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان