چرا هلند همیشه یکی از شادترین کشور‌های دنیا است؟

هلند سال‌های متمادی است که در میان شادترین کشور‌های دنیا قرار دارد. این امر دلایل مختلفی دارد، اما شاید یکی از آن‌ها مفهومی باشد که مختص به فرهنگ هلندی است.

در زبان هلندی کلمه‌ای وجود دارد که شاید مانند آن در زبان‌های دیگر دنیا وجود نداشته باشد: Niksen به معنای هیچ کاری نکردن.
 

هلند سال‌های متمادی است که در میان شادترین کشور‌های دنیا قرار دارد. این امر دلایل مختلفی دارد، اما شاید یکی از آن‌ها مفهومی باشد که مختص به فرهنگ هلندی است.


به گزارش روزیاتو، در زبان هلندی کلمه‌ای وجود دارد که شاید مانند آن در زبان‌های دیگر دنیا وجود نداشته باشد: Niksen به معنای هیچ کاری نکردن.

نیکسن شاید در نگاه اول خودخواهانه یا خسته کننده به نظر برسد، اما در حقیقت خدمتی به خودتان و جامعه‌ی شما است.اما این مفهوم چگونه بر زندگی ما می‌تواند تأثیر بگذارد؟

1- اگر هیچ کاری نمی‌کنید، خجالت نکشید

وقتی کسی از شما می‌پرسد که در زمان فراغت تان چه کاری انجام می‌دهید، صرفاً بگویید: «هیچ کاری».

لزومی ندارد به خاطر استراحت کردن یا مرخصی گرفتن تان احساس شرمندگی کنید و بابتش عذرخواه باشید. نیکسن را نه

نشانه‌ی تنبلی، بلکه مهارتی مهم در زندگی بدانید که می‌تواند به شما کمک کند به آرامش برسید و جلوی فرسوده شدن خود را بگیرید.

اعتقاد به نیکسن، مقاومت در برابر فشار‌های غیر ضرور فرهنگی را هم راحت‌تر می‌کند.

هر زمان که احساس کردید به فرصتی برای استراحت و هیچ کاری نکردن نیاز دارید، آن را از خود دریغ نکنید. این کار را می‌توانید حتی سر کار انجام دهید. کافی است از همکاران خود بخواهید چند دقیقه‌ای مزاحت تان نشوند و شما را به حال خود بگذارند.

2- بر اساس ریتم طبیعی خودتان کار و استراحت کنید

آدم‌ها کرونوتایپ‌های مختلفی دارند، به این معنی که آن‌ها برای داشتن بیشترین بازدهی، خواب و کار آن‌ها باید در زمان‌های مختلفی از روز باشد. بعضی از ما صبح‌ها بهتر کار می‌کنیم و بعضی هایمان شب‌ها بیشترین بازدهی را داریم.

همه‌ی ما باید متوجه شویم که در چه زمانی از روز بیشترین انرژی و بازدهی را داریم. نیکسن هم بخشی از همین فرآیند است.

3- باهم هیچ کاری نکنید

تصور رایج این است که نیکسن یا همان هیچ کاری نکردن باید به تنهایی انجام شود. اما لذت نیکسن می‌تواند زمانی چند برابر شود که آن را با دیگران سهیم شویم.

این زمان را می‌توانید با کار‌هایی به سادگی در آغوش گرفتن عزیزان تان یا تماشای تلویزیون با یکدیگر سپری کنید.

4- افراط نکنید

مردم هلند اغلب از فوران‌های احساسی شدید یا داشتن رفتار‌های اغراق آمیز خودداری می‌کنند. آن‌ها به طور کلی گله و شکایت یا خودنمایی درباره‌ی کار کردن زیاد را ناپسند می‌دانند.

این نگرش هلندی‌ها ریشه در یک ضرب المثل هلندی دارد که می‌گوید: «کافی است نرمال باشی، همان خودش به اندازه‌ی کافی دیوانه وار هست.»

معنایش این است که اگر زمان یا انرژی بیش از اندازه‌ای برای شغل خود بگذارید، احتمالاً هیچکس تشویق و تمجیدتان نخواهد کرد. بلکه برعکس، احتمالاً با واکنش‌های منفی رو به رو خواهید شد و اطرافیان تان به شما خواهند گفت که باید عادی رفتار کنید، به خانه بروید و برای خودتان وقت بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان