امام جمعه سمنان : رای دهندگان امروز مدافعان حرم‌ هستند

امام جمعه سمنان ، از روز انتخابات به عنوان روز حماسه‌سازی برای کشور یاد کرد و گفت: همه باید به این انتخابات از نگاه ملی و فراملی نگاه کنیم. همه باید فارغ از نگرش‌های جناحی به تحقق مشارکت حداکثری در کشور کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان حضور مردم در انتخابات را نمودی از قدرت ملی کشور ارزیابی کرد و گفت: همه آنها که امروز رای خود را به صندوق ریختند مدافعان حرم هستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان اظهار کرد: انتخابات مظهر و تجلی قدرت ملی کشور است.
 
وی با بیان اینکه رای دادن وظیفه هر شهروند ایرانی‌ است، ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امروز اقتدار کشورمان را به همراه دارد و از همین رو همه ما وظیفه داریم که در این انتخابات شرکت کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: رای دادن وظیفه است و همه کسانی که رای دادند مدافع حرم محسوب می‌شوند.
 
امام جمعه سمنان، از روز انتخابات به عنوان روز حماسه‌سازی برای کشور یاد کرد و گفت: همه باید به این انتخابات از نگاه ملی و فراملی نگاه کنیم. همه باید فارغ از نگرش‌های جناحی به تحقق مشارکت حداکثری در کشور کمک کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: انتخابات، اقتدار، امنیت و عزت کشور را به همراه دارد و در سایه امنیت و اقتدار ملی است که می‌توان بسیاری از مشکلات کشور و از جمله مشکلات اقتصادی را رفع کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت تک تک آراء مردم تاکید کرد: انتظار می‌رود که آن دسته از افرادی که تا این لحظه از روز رای نداده‌اند، نیز رای دادن را به ساعت‌های پایانی انتخابات موکول نکنند و در حضور پای صندوق رای تعجیل کنند.
 
مطیعی از مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به عنوان دو نهاد بسیار مهم در جمهوری اسلامی نام برد و گفت: با توجه به اهمیت این مجالس، انتخاب فرد اصلح برای نمایندگی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم چه در مجلس خبرگان و چه در مجلس شورای اسلامی وظایف بسیار مهمی عهده دار هستند و از همین رو باید علاوه بر مشارکت قوی در انتخاب فرد اصلح نیز توجه ویژه داشته باشیبم.
 
وی با اشاره به تاثیر بالای هر رای در فرآیند انتخابات تاکید کرد: البته رای دهندگان از انداختن رای سفید در صندوق آرا پرهیز کنند.

مردم پیروز اصلی میدان انتخابات هستند

مطیعی به بیش از 23 هزار رای‌اولی در سطح استان پرداخت و گفت: رای اولی‌ها در حقیقت به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و از این رو با رای خود سرنوشت جامعه را تعیین تکلیف می‌کنند.
 
وی، مردم را فارغ از نتیجه انتخابات، پیروز اصلی میدان انتخابات ارزیابی کرد و گفت: روز بعد از انتخابات نباید هیچ کدورتی سیاسی بین جناح‌ها و هواداران وجود داشته باشد.
 
حجت الاسلاموالمسلمین مطیعی تاکید کرد: هر اسمی از صندوق رای بیرون بیاید برای همه مردم معتبر و مورد احترام است و از همین نگاه است که در نهایت پیروز واقعی میدان انتخابات، مردم هستند .
 
وی به نظارت دقیق بر فرآیند انتخابات و سلامت آن پرداخت و اظهار کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، چه در بخش اجرایی و چه در بحث نظارت، بسیار دقیق است و از این رو هر کسی که به عنوان منتخب مردم از صندوق بیرون آمد، معتبر بوده و فرد منتخب نیز نماینده آحاد مردم است.
 
مطیعی به تلاش برخی دشمنان برای ناسالم بودن انتخابات در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 و ادعای تقلب در انتخابات، دروغی بیش نبود.
 
امام جمعه سمنان همچنین به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره پارس یک اشاره و تصریح کرد: نیروهای هوا فضای سپاه در روز گذشته توانست ماهواره پارس یک را با موفقیت در مدار زمین قرار دهد.
 
مطیعی اضافه کرد: این ماهواره با تلاش دانشمندان ایرانی و با هدف پایش سطح زمین و اراضی کشاورزی در مدار زمین قرار گرفت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه پایانی ماه شعبان و ورود به ماه مهمانی خدا، تاکید کرد: پاکسازی و غبارروبی مسجدها و پهن کردن سفره افطاری ساده در مسجدها مورد توجه باشد.
 
امام جمعه سمنان همچنین به 15 اسفندماه روز درختکاری پرداخت و گفت: دولت برای چهار سال طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت را پیش بینی کرده که لازم است همه مردم در اجرای این طرح همراهی داشته باشند. در استان سمنان نیز قرار است که سالانه 2.5 میلیون اصله نهال کاشته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان