روند بازار ارز بعد از انتخابات ۱۱ اسفند چگونه خواهد بود؟

مشاهدات پیشین نشان می دهد که عموما در مواقعی که فعالان ارزی یک اتفاق (مانند انتخابات روز جمعه) را عامل تغییر جهت بازار ارز می دانند، تا پیش از وقوع آن حجم تقاضا افزایش یافته و پس از آن افراد با هدف فروش دارایی های خود در سقف قیمتی، اقدام به عرضه کرده و نرخ کاهشی می شود.

دنیای اقتصاد نوشت: برخی افراد با اطمینان زیاد از افزایشی شدن نرخ بعد از انتخابات سخن می‌گویند.

برخی دیگر نیز معتقدند افرادی که انتظارات افزایشی برای روزهای پس از انتخابات ایجاد کرده‌اند می خواهند دارایی‌های خود را در سقف بفروشند در نتیجه به علت افزایش تعداد عرضه کنندگان، بازار در هفته پیش رو کاهشی خواهد شد.

با شروع بازار اسفند ماه روند افزایشی جدیدی در نرخ ارز آغاز شد. اما موضوع مهم دیگر این است که در طی این روند افزایشی سیگنال نگران کننده جدیدی به بازار ارز تهران مخابره نشد. 

برخی از تحلیلگران تقاضای آخر سال بازار ارز را عامل مهم افزایشی شدن نرخ ارز می‌دانند و برخی دیگر نیز معتقدند که تشدید انتظارات تورمی توسط فعالان ارزی نیروی افزایشی اصلی بازار تهران است. 

اما مشاهدات پیشین نشان می دهد که عموما در مواقعی که فعالان ارزی یک اتفاق (مانند انتخابات روز جمعه) را عامل تغییر جهت بازار می دانند، تا پیش از وقوع آن حجم تقاضا افزایش یافته و پس از آن افراد با هدف فروش دارایی های خود در سقف قیمتی، اقدام به عرضه کرده و نرخ کاهشی می شود. 

علاوه بر این موضوع، بر اساس اعلام بانک مرکزی افزایش سقف سهمیه فروش ارز مسافرتی نیز از هفته گذشته عملیاتی شده و در صورت تداوم این موضوع بخش مهمی از تقاضا های شب عید از طریق بازار رسمی پاسخ داده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان