وبلاگ مشرق

فاکتور ۲ برگ برای جریان تحریم و جریان امنیتی/ حمایت مادی از ایده‌های مالیات‌ستانی!

رئیس سازمان امور مالیاتی اخیرا گفته است از ایده‌های مالیات‌ستانی حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فاکتور 2 برگ برای جریان تحریم و جریان امنیتی

فاکتور 2 برگ برای جریان تحریم و جریان امنیتی/ حمایت مادی از ایده‌های مالیات‌ستانی!

مجید انصاری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با جماران گفته است: امروز ما کاری کرده‌ایم که مهمترین جلوه‌ حضور مردم‌، که شرکت‌ در انتخابات، آن هم دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس‌ که هر دو در سرنوشت‌ آینده کشور مؤثر و حیاتی هست، -مردم- فکر کنند آمدن آنها مؤثر نیست و از اثرگذاری رأی و صندوق‌های رأی ناامید شده‌اند که این بسیار خطرناک است.

او که در هنگام حضور در شعبه اخذ رأی سخن می‌گفت تصریح کرده است: خیلی متأسف و متأثر هستم‌ و با قلبی اندوهگین از حسینیه جماران خارج شدم. من به حساب تأکیداتی که حضرت امام در وصیت‌نامه خودشان داشتند، تأکیداتی که رهبری داشتند و تأکیداتی که‌ وجدان خودم داشت، به زحمت خودم را قانع کردم‌ که‌ رأی بدهم.[1]

*اینکه افرادی از مردم احساس ناامیدی از صندوق رأی دارند؛ ویروسی عفونی است که دوستان آقای انصاری با تز "تحریم انتخابات" به ذهن آن کسان از مردم تزریق کردند.

وگرنه هیچ ذهن منصفی نمی‌پذیرد که یگانه راه اصلاح امور جامعه که همانا صندوق رأی است را ذبح کند و پا بر گزینه نافرمانی مدنی، ناامنی و اسلحه بگذارد.

پس آقای انصاری باید تیغ انتقاد خود را به سمت دوستان تحریمی خود و از جمله شخص لیدر اصلاحات بگیرد که تا توانستند بر آتش کاهش مشارکت و تحریم دمیدند.

بماند که البته پیش‌بینی خبیثانه بانیان تحریم انتخابات نیز چندان محقق نشد و مردم مشارکت خوبی در انتخابات داشتند.

در تشریح بیشتر علت ناامیدی بخشی از مردم از صندوق رأی همچنین می‌توان به مواضع شخص آقای انصاری نیز اشاره کرد که بعنوان یک رجل سیاسی پر سابقه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اما می‌گوید "به زحمت خودم را قانع کردم رأی بدهم"!

طبعا وقتی انصاری با آن سابقه سیاسی اما سمپات جریان "تحریم انتخابات" باشد و بگویم خودم را به زحمت قانع کردم؛ انتظاری از آن کسان مردم عادی و جوانان عزیز نیست که اساسا قانع نشوند.

بیان این نکته ضروریست که برخی وابستگان جریان تحریم انتخابات از آنرو با اخم رأی داده‌اند که رفیق دزد و شریک قافله باشند. یعنی برای دوستان تحریمی خود همین اخم‌ها را فاکتور کنند و برای نهادهای نظارتی و امنیتی و قضایی هم برگه رأی خود را!

برخورد با این جریان خطرناک، جهاد تبیین، عزم قاطع و بصیرت نافذ طلب می‌کند.

***

حمایت مادی از ایده‌های مالیات‌ستانی!

فاکتور 2 برگ برای جریان تحریم و جریان امنیتی/ حمایت مادی از ایده‌های مالیات‌ستانی!

هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی طی سخنانی در سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی گفته است: امروز بخش زیادی از گلایه‌های فعالان اقتصادی نشات گرفته از میزان مالیات پرداختی نیست بلکه نشات گرفته از تبعیض است و قطعا اگر بدانند که محاسبه مالیات‌ها سیستمی بوده و برداشت سلیقه‌ای در کار نبوده رضایت آنها بیشتر جلب می‌شود.

به گزارش ایلنا، او همچنین تصریح می‌کند: از ایده‌های مالیات‌ستانی حمایت‌های مادی و معنوی می‌کنیم![2]

*جالب است که به جای شنیدن حمایت از ایده‌هایی که موجب آسایش بیشتر مردم و معقول کردن مالیات‌ها می‌شوند؛ شاهد این هستیم که آقایان می‌خواهند از ایده‌های مالیات‌ستانی هم حمایت معنوی کنند!

ما قضاوت درباره این ایده عجیب سازمان امور مالیاتی را به قضاوت مردم می‌گذاریم.

گفتنیست، وزیر اقتصاد دولت نیز سال گذشته خطاب به سازمان امور مالیاتی از لزوم ورود مالیات‌ستان‌های خصوصی گفته و اظهار کرده بود: از سازمان امور مالیاتی می خواهم با برون سپاری امور، ظرفیت شرکت‌ها و گروه‌های نخبگانی کشور را برای کشف الگوهای فرار مالیاتی و شناسایی فرارهای مالیاتی مورد استفاده قرار دهد.[3]

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1624941

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1454476

3_ mshrgh.ir/1471988

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان