بازگشت شگفت انگیز مریم طوسى در ۳۵ سالگی

مریم طوسى رکورددار ماده المپیکى ٢٠٠ متر زنان ایران در رشته دو و میدانى بامداد امروز به وقت ایران توانست در آمریکا مدال نقره و مقام دوم این ماده در مسابقه رسمى که مورد تأیید فدراسیون جهانى این رشته ورزشى قرار دارد را به گردن آویزد و رکوردى خیره کننده به جا بگذارد.

مریم طوسى در اولین مسابقه رسمى فصل براى رسیدن به سهمیه ٢٠٠ متر المپیک ٢٠٢٤ در آمریکا به مدال نقره رسید.

به گزارش "ورزش سه"، مریم طوسى رکورددار ماده المپیکى ٢٠٠ متر زنان ایران در رشته دو و میدانى بامداد امروز به وقت ایران توانست در آمریکا مدال نقره و مقام دوم این ماده در مسابقه رسمى که مورد تأیید فدراسیون جهانى این رشته ورزشى قرار دارد را به گردن آویزد و رکوردى خیره کننده به جا بگذارد.

قهرمان و دارنده دو مدال طلاى ٤٠٠ متر داخل سال آسیا که در هانگژوى چین و سال‌هاى ٢٠١٢ و ٢٠١٤ این مدال‌هاى ارزشمند را به عنوان دونده پیشرو و سد شکن ماده‌هاى سرعتى زنان دو و میدانى ایران به گردن آویخته بود در ٣٥ سالگى با دویدن ٢٠٠ متر با زمان ٢٣ ثانیه و ٢١ صدم همه کارشناسان را به کسب ورودى المپیک ٢٠٢٤ پاریس متعجب و امیدوار کرد.

مریم طوسى در اولین مسابقه رسمى فصل براى رسیدن به المپیک که به میزبانى دانشگاه لانگبیچ ایالت کالفرنیا برگزار شد با همان پوشش رسمى فدراسیون دو و میدانى ایران که همیشه در رقابت‌هاى بین‌المللى و قهرمانى‌هاى آسیا بر تن داشته به رقابت با حریفان پرداخت.

بازگشت شگفت انگیز مریم طوسى در 35 سالگی

دختر باد دو و میدانى که رکورد ٢٣ ثانیه و ٤٦ صدم ٢٠٠ متر ایران را دوازده سال قبل روز یازدهم تیر ١٣٩١ در قزاقستان ثبت کرده بود در سن ٣٥ سالگى توانست رکورد ایران را جابه‌جا کند اما به دلیل اینکه سرعت باد مثبت ٣/١ بود طبق قوانین رسمى فدراسیون جهانى ثبت نمى‌شود.

مریم طوسى دو هفته دیگر در آفریقاى جنوبى دو مسابقه رسمى متوالى دیگر خواهد داشت و تا قبل از المپیک که پنج ماه به آغاز آن مانده اگر بتواند در رقابت‌هاى مورد تایید فدراسیون جهانى به رکورد ٢٢ ثانیه و ٥٧ صدم برسد سهمیه ٢٠٢٤ پاریس را براى ایران کسب مى‌کند.

دارنده پنج مدال طلا، نقره و برنز انفرادى و تیمى دو و میدانى داخل سالن کشورمان بعد از دو سال کناره گیرى از ورزش حرفه‌اى یکسال است که در آمریکا با استخدام یکى از مربیان مطرح تمرینات سخت را براى رسیدن به ٢٠٠ متر المپیک ٢٠٢٤ پاریس آغاز کرده که در کمال تعجب روند رو به رشد رکوردهاى او چشمگیر بوده است. مریم طوسى قصد دارد تنها در ماده ٢٠٠ متر براى ایران تا پایان بازی‌هاى آسیایى ٢٠٢٦ ناگویاى ژاپن در پیست تارتان به رقابت بپردازد و در رقابت‌هاى فضاى باز قهرمانی‌هاى آسیا نیز حضور یابد.

تمام هزینه‌هاى ورودى رقابت‌هاى رسمى و سفرها به قاره‌ها و کشورهاى مختلف براى کسب سهمیه المپیک را خود مریم طوسى متقبل شده و در آمریکا با برگزارى کلاس‌هاى آموزشى دو و میدانى و ورزش با داشتن شاگردان کودک ثابت و متعدد این هزینه‌ها و مخارج را تأمین مى‌کند.

با خداحافظى احسان حدادى از دنیاى ورزش حرفه‌اى به عنوان ورزشکار که ثبت‌نام او براى انتخابات فروردین ماه ریاست فدراسیون نیز قطعى شده، دو و میدانى کشورمان به ویژه در بخش زنان بیشترین امید براى کسب سهمیه و حضور در المپیک پاریس را به حمیده اسماعیل‌نژاد و فرزانه فصیحى در ماده ١٠٠ متر سرعت و مریم طوسى در ٢٠٠ متر بسته است و الناز کمپانى در ١٠٠ متر مانع، تکتم دستاربندان در ٨٠٠ متر، حسن تفتیان در ١٠٠ متر مردان و حسین رسولى در پرتاب دیسک نیز تلاش خود را براى کسب سهمیه مضاعف کرده‌اند.

بازگشت شگفت انگیز مریم طوسى در 35 سالگی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان