مورایس: آسیب زدن به سپاهان هدف رقبا بود

مورایس: سپاهان تمام قدم‌هایش برای رشد فوتبال ایران است. دوست دارم بدانم باشگاه‌های دیگر چه کار می‌کنند که ما تقاص پس دهیم. آسیب‌زدن به سپاهان یک هدف برایشان شد.

سرمربی سپاهان می‌گوید اعتماد به نفس را از تیمش گرفتند و به تیم‌های دیگر دادند و این باعث شد حریفان به صدر برسند و سپاهان به رده‌های پایین‌تر سقوط کند.

به گزارش ایسنا، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از بازی تیمش در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار کرد: یک رقابت متفاوت داریم و باید کار متفاوتی انجام دهیم. حریف را می‌شناسیم. شمس‌آذر حریف ساده‌ای نیست. باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا در این رقابت‌ها به فینال برویم. تیم به حمایت هواداران نیاز دارد. با تمام چالش‌هایمان با حضور هواداران امیدوارم از پس چالش‌ها بربیاییم.

او درباره وضعیت غایبان تیمش گفت: با برخی مشکلات روبه‌رو شدیم. فرشاد احمدزاده، حسین‌نژاد و محمد کریمی مصدوم‌اند. آریا یوسفی هم از گذشته مصدوم است. چهار بازیکن را در اختیار نخواهیم داشت.

سرمربی سپاهان درباره عملکرد تیمش در فصل نقل و انتقالات و جذب‌نکردن مدافع بیان کرد: وقتی درباره خط دفاع صحبت می‌کنیم باید درباره سازماندهی دفاعی حرف بزنیم. آریا مصدوم شده اما یزدانی، محمدی و نورافکن و حتی دابو را داریم. فکر نمی‌کنم نیاز به جذب بازیکن داشته باشیم. قبلا جایگزین برای زکی‌پور نداشتیم اما حالا نورافکن برگشته است. او می‌تواند در دفاع چپ، دفاع مرکزی و هافبک بازی کند. بازیکنانی هستند که ظرفیت این را دارند که در چند پست بازی کنند. آریا یوسفی هم می‌تواند جایگزین رامین رضاییان در دفاع راست ما باشد.

این مربی پرتغالی درباره نتیجه‌نگرفتن تیمش و کیفیت عیسی عباس، خرید خارجی این تیم، گفت: امسال لحظات خوبی نداشتیم. نمی‌خواهم به گذشته برگردم  و آدمی هستم که به آینده فکر می‌کند. ما در برخی بازی‌ها غایبانی داشتیم یا در یک بازی گل زدیم و قبول نکردند. طوفان‌های زیادی در تیم ایجاد شد. همه بازیکنان در تیم کیفیت لازم را دارند اما باید اعتماد کافی را به آنها بدهیم. تغییر زیادی در ترکیب نداشتیم. ببینید در ابتدای فصل خیلی خوب و در صدر جدول بودیم که چهار امتیاز کم کردند و آن را برگرداندند. این یعنی بی‌دلیل امتیاز کم کردند و به رده چهارم رفتیم. اعتماد به نفس را از ما گرفتند و به حریفانمان دادند. شرایط را برای آنها مهیا کردند که بتوانند بهتر شوند. تیمی که اول بود سقوط کرد و تیم‌های دیگر به صدر جدول رسیدند چون اعتماد به نفس پیدا کردند. با این حال مطمئن باشید روزهای خوبی پیش رو داریم و فقط باید تلاش کنیم.

مورایس ادامه داد: اگر سایت ترانسفرمارکت نگاه کنید ارزش سه تیم دیگر از ما بالاتر است. چرا فقط ما جریمه شدیم؟ هیچ تیمی نباید جریمه می‌شد؟ می‌گویند سپاهان یک باشگاه پولدار است. بله کارخانه سپاهان درآمد کافی را دارد اما باشگاه نه. از هواداران می‌خواهم بیایند و زمین چمن ما را ببینند. زمین چمن ما در حد لیگ 3 یا لیگ 4 هم نیست. سپاهان تمام قدم‌هایش برای رشد فوتبال ایران است. دوست دارم بدانم باشگاه‌های دیگر چه کار می‌کنند که ما تقاص پس دهیم. آسیب‌زدن به سپاهان یک هدف برایشان شد. این برای ما درس شد و باید کاری که بقیه انجام می‌دهند را انجام دهیم. سپاهان برای رشد فوتبال ایران تلاش می‌کند.

او اضافه کرد: بازیکنان ما خوب هستند اما هر سه یا شش ماه نمی‌توانیم بازیکن عوض کنیم. ما فقط دو بازیکن خارجی داریم و عیسی عباس فقط یک ماه آمده است. به خاطر سرعتش او را جذب کردیم. ما مدافعان خوبی داریم اما دیدید که فن‌دایک در لیورپول چه اشتباهی کرد؟ ما در ایران هستیم. باید به بازیکنانمان اعتماد داشته باشیم. باید حمایت کنیم تا برای بازیکن موقعیت فراهم شود. شرایط ساده نیست و باید بجنگیم. هیچ سیستمی بدون اشتباه نیست. هر همبستگی در یک سیستم وجود داشته باشد می‌شود موفق شد. باید ادامه دهیم.

سرمربی سپاهان در پایان عنوان کرد: تیم ما مقابل بهترین تیم آسیا در آستانه پیروزی بود و تا قبل از 10نفره شدن خوب بودیم. بازیکنان ایرانی خیلی باکیفیت‌اند اما باید به آنها اعتماد کنیم. ما نمی‌توانیم مسی را بیاوریم اما در ایران آنقدر کیفیت داریم که کافی است به آنها اعتماد کنیم. روزی می‌آید که همه به بازیکنان ایرانی نگاه می‌کنند. فرق اعرابی با بازیکن اسپانیایی که به ایران می‌آید چیست؟ فقط باید اعتماد کنید. اعرابی از خیلی از بازیکنان که 10 سال در لیگ بازی می‌کنند خیلی بهتر است. ما بازیکن خارجی برای چه می‌خواهیم؟ فقط برای پول آنها را بیاوریم؟ من بازیکنی می‌خواهیم که در زمین زندگی‌اش را بگذارد. تا زمانی که بازیکن خارجی زندگی‌اش را نگذارد، من او را جذب نمی‌کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان