یک استاد دانشگاه : غذارسانی به سگ‌ های ولگرد جفا در حق حیات وحش است

مجید نواییان؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با غذارسانی به سگ‌ ها اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد در علاقه‌مندی به حیوانات زیاده‌روی می‌کنند که یکی از نمونه‌های آن غذارسانی به سگ‌ هاست.

یک استاد دانشگاه با اشاره به تهدیدی که سگ‌های ولگرد برای گونه‌های ارزشمند حیات وحش کشور دارند، گفت: غذارسانی به این سگ‌ها جفا در حق حیات وحش است.
 
به گزارش تسنیم؛ مجید نواییان؛ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با غذارسانی به سگ‌ها اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد در علاقه‌مندی به حیوانات زیاده‌روی می‌کنند که یکی از نمونه‌های آن غذارسانی به سگ‌هاست.
 
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال عده‌ای اسکلت مرغ را خریداری می‌کنند، در اطراف شهر تهران راه می‌افتند و به سگ‌ها غذا می‌دهند که این غذا دادن به سگ‌ها باعث می‌شود تعداد جمعیت آن‌ها خیلی زیاد شود و افزایش تعداد جمعیت سگ‌ها برای ما مخاطراتی را به وجود بیاورد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بیان کرد: اگر به لواسان و شرق تهران بروید گله‌های بزرگ سگ را می‌بینید که برای امنیت مردم مخاطره ایجاد کرده‌اند، به‌طور مثال زمانی که شما کنار ماشین خود بایستید سگ‌ها به‌صورت گله‌ای به‌سمت شما می‌آیند چرا که عادت کردند تا از خودرو‌های عبوری غذا دریافت کنند.
 
نواییان تصریح کرد: در سایه غذارسانی تعداد این سگ‌ها زیاد شده است و تعداد بسیار زیادی از آن‌ها را اطراف پارک‌های ملی ازجمله پارک ملی خجیر، سرخه‌حصار، ورجین و... می‌بینیم که متأسفانه این سگ‌ها به این پارک‌ها وارد می‌شوند و تهدید اساسی را برای گونه‌های حیات وحش به وجود می‌آورند، به‌عنوان مثال گزارشات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد که گله سگ‌ها به قوچ و میش حمله کرده و گله را مریض کرده و برخی را نیز کشته و از بین برده‌اند.
 
وی افزود: این سگ‌ها تهدید جدی برای نوزادان حیات وحش محسوب می‌شوند و می‌توانند به توله گوشتخواران بزرگ ازجمله یوز، خرس و پلنگ حمله کنند، البته سگ‌ها به‌تن‌هایی حریف پلنگ نمی‌شوند، اما زمانی که چندین سگ وارد زیستگاه بشوند، آن محل را برای پلنگ ناامن می‌کنند.
 
دکترای فیزیولوژی جانوری تأکید کرد: مورد دیگر به وجود آمدن گرگاس است که این گونه هیبرید بین گرگ و سگ است که این جانور برای جوامع انسانی بسیار خطرناک است.
 
نواییان خاطرنشان کرد: در سایه این غذارسانی‌ها، تعداد زیادی سگ‌گزیدگی در اطراف تهران و به‌ویژه در حاشیه پایتخت داریم که به شهروندان حمله کرده‌اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان