وزیر کشور: میزان آرای باطله ۸ درصد است

وحیدی وزیر کشور در نشست خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری تعداد آرای سفید در کل کشور را ۵ درصد عنوان کرد.

وزیر کشور گفت: انتخابات اخیر موجب خوشحالی دوست‌داران انقلاب و ناراحتی دشمنان کشور شد گفت: 25 میلیون نفر از هموطنانمان در این دوره از انتخابات شرکت کردند و درصد مشارکت 41 درصد بود.
 
به گزارش میزان؛ احمد وحیدی امروز 14 اسفندماه در نشستی خبری با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات شکوهمند 11 اسفند‌ماه در آستانه ماه مبارک رمضان عیدانه‌ای الهی برای ملت ایران اسلامی بود و موجب خوشحالی دوست‌داران انقلاب و ناراحتی دشمنان کشور شد.
 
وی ضمن اشاره به شکست دشمن برای منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات گفت: مردم با حضور خود به رغم تبلیغات بی‌نظیر دشمنان و مشکلات و دشواری‌های موجود حضور حماسی و گسترده‌ای را رقم زدند.
 
وحیدی افزود: در این دوره امنیت بسیار خوب و مثال زدنی بود، در حالیکه دشمن تلاش کرد این موضوع را خدشه‌دار کند. اولین شکست دشمن در حوزه امنیت بود.
 
وزیر کشور با اشاره به سلامت انتخابات افزود: انتخابات این دوره از بالاترین درصد سلامت برخوردار بود و این حجم دقت را مرهون همکاران در حوزه‌های مختلف هستیم، شمارش، اخذ، مراقبت و ... با رعایت کامل انجام شد.
 
وی با پرداختن به رقابت در انتخابات اظهار داشت: در این دوره از انتخابات شاهد رقابت تنگاتنگ بین کنشگران سیاسی بودیم. این یک رقابت واقعی بود.
 
وزیر کشور ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردم گفت: انتخاباتی با 25 میلیون شکل داده شد و به همه منتخبین مجلس و خبرگان رهبری تبریک می‌گوییم و برای دور دوم آماده می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه آرای سفید در کل کشور 5 درصد بوده است و بیش از آن نبوده است بیان کرد: در شهر‌های آبادان، قم، رشت و ملایر که مراحل رأی گیری الکترونیکی انجام شد نیز 5 درصد رای سفید داشتیم و جمع آرای ناخوانا و رای به غیر از داوطلبان حدود 8 درصد بوده است.
 
وزیر کشور با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی در این دوره گفت: نمونه‌های کمی از مواردی مواردی که اخلاق انتخاباتی در آن‌ها رعایت نشده داشتیم و در حوزه تخلفات نیز پرونده‌ای تشکیل نشده است.
 
وی گفت: ریخت و پاش‌های انتخاباتی نیز در این دوره به حداقل رسیده بود.
 
وحیدی گفت: ریخت و پاش‌های انتخاباتی نیز در این دوره به حداقل رسیده بود. انتخابات به لحاظ فرایند‌های اجرایی در حد استاندارد‌های بالایی انجام شد. به ملت و دوست‌داران ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم منتخبین ملت به خوبی خواسته‌های ملت بزرگ ایران را برآورده کنند.
 
وحیدی با اشاره به اینکه درصد مشارکت 41 درصد است گفت: 25 میلیون نفر از هموطنانمان در این دوره از انتخابات شرکت کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان