لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد

ویکند ۲ روزه قبل از نوروز ۱۴۰۳

شماره روزنامه: ۵۹۶۴ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ...

آیین‌نامه داخلی چه می‌گوید؟

عباس گودرزی، نماینده بروجرد و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، در خصوص زمان بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته‌ گفت: در مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس مصوب شد تا لایحه اصلاح ماده 87 قانون خدمات کشوری در اولویت دستور کار مجلس قرار بگیرد و بر این اساس مجلس مکلف است برابر قانون در نخستین جلسه رسمی این موضوع را در دستور کار قرار بدهد.  افزایش تعطیلات آخر هفته موضوع همه مردم است و مردم و کارکنان دستگاه‌ها منتظر تصمیم مجلس در خصوص افزایش تعطیلات آخر هفته هستند. بنابراین شایسته است که در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته بررسی شود. او ادامه داد: متاسفانه جلسه صحن علنی مجلس به حدنصاب نرسید و جلسه از رسمیت افتاد و تشکیل نشد.

امیدوارم قبل از پایان سال لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته تعیین تکلیف شود. برابر آیین‌نامه داخلی مجلس با توجه به تصویب بررسی اولویت‌دار لایحه اصلاح ماده 87 قانون خدمات کشوری، این لایحه باید در نخستین دستور یا به عبارتی در نخستین جلسه مجلس بررسی شود. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: بر این اساس به نظر می‌رسد قبل از پایان سال لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف ‌‌شود و البته تلاش ما هم این است که تا قبل از عید این لایحه تعیین تکلیف شود.

گودرزی در خصوص اینکه دومین روز تعطیلات آخر هفته شنبه خواهد بود یا پنج‌شنبه، اظهار کرد: ما در کمیسیون اجتماعی مقرر کردیم که تعیین دومین روز تعطیلات آخر هفته بر عهده دولت باشد. در کمیسیون اجتماعی 42 ساعت کاری را که در لایحه دولت آمده بود به 40 ساعت کاهش دادیم؛ به این صورت که در 5 روز کاری کارمندان روزانه 8 ساعت فعالیت خواهند کرد. او تصریح کرد: تصمیم کمیسیون این بود که اختیار دومین روز تعطیلات بر عهده دولت گذاشته شود و به نظر می‌رسد همین پیشنهاد در مجلس رای بیاورد و دولت در خصوص دومین روز تعطیلات آخر هفته تصمیم‌گیری کند.

دولت در مورد شنبه تصمیم می‌گیرد

همچنین سلمان ذاکر، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: دولت باید در خصوص دومین روز تعطیلات آخر هفته تصمیم‌گیری کند. کمیسیون اجتماعی در خصوص کلیات که تصویب افزایش تعطیلات به دو روز است، تصمیم‌گیری و این لایحه را به هیات رئیسه تقدیم کرد. او ادامه داد: بنا بر این دولت باید تصمیم بگیرد که شنبه تعطیل خواهد بود یا پنج‌شنبه. تعطیلی هر کدام از این دو روز به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته طرفداران خود را دارد. حتی برخی می‌گویند افزایش تعطیلات اقدام مناسبی نیست. اما موضوع این است که افزایش تعطیلات آخر هفته موجب نشاط خانواده‌ها می‌شود. این عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: حتما لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته پیش از پایان سال تصویب می‌شود؛ چون نیاز مردم است و مردم این مطالبه را از مجلس دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان