عزت الله ضرغامی: ۱۹ هزار تپه تاریخی داریم اما پول حصارکشی نداریم

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بیست و یکمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران که دوشنبه 14 اسفندماه برگزار شد، درباره موضوعات مختلف، از حکم شروین حاجی‌پور گرفته تا نداشتن بودجه برای حصارکشی تپه‌های تاریخی صحبت کرد.

عزت الله ضرغامی: 19 هزار تپه تاریخی داریم اما  پول حصارکشی نداریم

به گزارش روزیاتو، ضرغامی با بیان اینکه الان تمام مشکلات ما فرهنگی است و با اشاره‌ تلویحی به حکم شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه «برای» که اخیراً صادر شد، گفت:

باستان‌شناسان باید با مردم حرف بزنند. ما در این حوزه کم‌کاری داریم، مردم نمی‌دانند باستان‌شناسی چیست. زوری هم نیست، مردم باید آرام آرام یاد بگیرند و آموزش ببینند، چون بیشتر مشکلات ما فرهنگی است. 

بعد هم که یک کتاب خوب مثل کتاب آقای مطهری وجود دارد به جای آنکه به صورت طبیعی شرایطی را فراهم کنیم تا آن را مطالعه کنند، به صورت مجازات و تنبیه مطرح می‌کنیم و می‌گوییم فلان خواننده خطا کرده، باید تنبیه شود و مجازات آن این است که کتاب «حقوق زن در اسلام» را بخواند و خلاصه کند و تحویل دهد. خوب است شهید مطهری امروز در بین ما نیست، که ما الان راحت این حرف‌ها را می‌زنیم، این نگاه درست نیست.

عزت الله ضرغامی: 19 هزار تپه تاریخی داریم اما  پول حصارکشی نداریم

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی درباره باستان‌شناسی و آموزش به دستگاه‌ها، گفت:

اگر کشوری مثل ایسلند بودیم دلمان نمی‌سوخت، اما کشوری داریم که پر از ثروت است. در این کشور هر جایی را می‌کنید چهارتا کوزه و سکه پیدا می‌شود، 19 هزار تپه تاریخی داریم، اما پولی نداریم که دور آن‌ها را فنس‌کشی کنیم و با پدیده قاچاق مواجهیم. 

عزت الله ضرغامی: 19 هزار تپه تاریخی داریم اما  پول حصارکشی نداریم

ضرغامی در ادامه اظهار کرد:

ما ماموریت داریم بگوییم چرا باستان‌شناسی مهم است تا بودجه بگذارند، این روزها مرتب با آقای منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در تماس هستم، اما نگاهشان این است که فعلاً گوشت و مرغ و حقوق معلم‌ها اولویت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان