مدرسه کار و کسب عصر ایران

اصطکاک کنترل شده ؛ چرا مردم جعبه محصولات اپل را دوست دارند؟

درصد قابل توجهی از مردم جعبه محصولات اپل را تا ابد حفظ می کنند و آن را دور نمی اندازند، چرا؟!

عصر ایران - مردم به جمع آوری چیزهای مختلف از سکه ها و کتاب ها تا مواردی مانند تمبر و صفحات موسیقی علاقه دارند. همچنین، به نظر می رسد خریداران محصولات اپل به نگهداری جعبه آنها علاقه دارند. این عادتی بسیار رایج است و افراد دلایل مختلفی برای آن دارند.

شاید برای تلفن همراه نگهداری جعبه توجیهی برای زمان فروش آن باشد اما در رابطه با دیگر دستگاه های الکترونیک نیز شانس نگهداری از جعبه اپلی ها به مراتب بیشتر از سایر برندها است و این در نظرسنجی ها به دست آمده است. 

درصد قابل توجهی از مردم جعبه محصولات اپل را دور نمی اندازند. زمانی که آی‌فون برای نخستین بار معرفی شد، شرکت اپل بیش از 200 پتنت ثبت کرد که یکی از آنها برای جعبه ای بود که این گوشی هوشمند در آن قرار می گرفت.

چرا مردم جعبه محصولات اپل را دور نمی اندازند؟

دلایل نگهداری جعبه خالی محصولات اپل

جدا از دستگاه های اپل، خود جعبه محصولات این شرکت نیز نسبت به بیشتر محصولات مصرفی دیگر از مواد با کیفیت بالا ساخته می شوند.

بر اساس این پتنت، جعبه ای که آی‌فون شما در آن قرار دارد، مقدار مناسبی از شکاف هوا را برای ایجاد اصطکاک هنگام جعبه گشایی ایجاد می کند. این به معنای آن است که امکان جعبه گشایی سریع آی‌فون وجود ندارد.

صدایی که هنگام جعبه گشایی شنیده می شود نیز مکثی دراماتیک را هنگام رونمایی از گوشی هوشمند جدید شما ایجاد می کند. در واقع اپل با همین تعلیق، ذهن مخاطبان خود را در دست می گیرد تا جائی که جعبه گشایی اپل تبدیل به فیلم ثابت فروشگاه های عرضه محصولات فناورانه شده است!

در دنیای بازاریابی، این به نام "اصطکاک کنترل شده" شناخته می شود.

چرا مردم جعبه محصولات اپل را دور نمی اندازند؟

محصولات ارزان قیمت اغلب به راحتی و سریع باز می شوند. در مقابل، بسته بندی محصولات لوکس به گونه ای است که هنگام باز کردن یک حس تعلیق را در فرد ایجاد می کنند. هر چند در حال حاضر اکثر برندها از جعبه هایی با این سبک استفاده می کنند.

حس لوکس تجربه جعبه گشایی محصولات اپل یکی از دلایلی است که بسیاری را از دور انداختن جعبه ها باز می دارد. طراحی و کیفیت بالا یکی دیگر از دلایلی است که بیشتر افراد جعبه های محصولات اپل را نزد خود نگه می دارند.

از دلایل کاربردی تری که برای نگهداری جعبه محصولات اپل عنوان شده است می توان به امکان فروش با قیمت بیشتر در بازار دست دوم و استفاده از شماره سریال موجود روی جعبه ها در صورت گم شدن دستگاه اشاره کرد.

به گفته هانا چانگ، دانشیار بازاریابی در دانشگاه مدیریت سنگاپور، مردم این جعبه ها را به دلیل ارزش و کاربردی بودن آن نزد خود نگه می دارند. در بازار دستگاه های دست دوم، در اختیار داشتن جعبه اصلی گوشی هوشمند یا کامپیوتر می تواند ارزش فروش آن را افزایش دهد. همچنین، این جعبه ها مستحکم می توانند مواد اولیه مناسبی را برای به‌یافت، بازیافت و تغییر کاربری فراهم کنند.

چرا مردم جعبه محصولات اپل را دور نمی اندازند؟

توضیح احساسی‌تری نیز می تواند برای نگهداری جعبه محصولات اپل وجود داشته باشد. به گفته جاناتان رابرت ایلاگان، مدرس روانشناسی در دانشگاه آتنئو دی مانیلا در فیلیپین، این جعبه ها ممکن است برای برخی افراد دارای ارزش احساسی باشند. در همین راستا، ممکن است حس موفقیت یا یادآوری یک دوره زمانی خاص به آن متصل باشد. به همین مردم ممکن است تمایل داشته باشند رویاها، امیدها و خاطرات را به دارایی های خاصی متصل کنند.

ایلاگان می افزاید که این امر به ویژه در مورد محصولات اپل صدق می کند زیرا محصولاتی رده بالا و ممتاز محسوب می شوند و اغلب به عنوان نمادی از وضعیت فرد در نظر گرفته می شوند.

به گفته متیو فیلیپ، استاد بازاریابی در دانشگاه رایرسون در کانادا، نگه داشتن جعبه محصولات راهی برای مردم است تا خود را به عنوان دنبال کننده یا طرفدار شرکت اپل نشان دهند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان