علت کاهش اهدای خون در روزهای پایانی سال

مدیرعامل سازمان انتقال خون: امسال همزمانی روزهای پایانی سال با ماه مبارک رمضان ایجاب می‌کند تا برنامه ریزی دقیق‌تری برای تشویق مردم به اهدای خون، مدیریت ذخایر و استفاده مناسب از شبکه ملی خونرسانی صورت گیرد تا در روزهای پیش رو مردم نگرانی برای تأمین خون مورد نیاز بیماران نداشته باشند و ذخایر در شرایط مطلوب حفظ شود.

­مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، برنامه ریزی دقیق برای تشویق مردم به اهدای خون، مدیریت ذخایر و استفاده مناسب از شبکه ملی خونرسانی را خواستار شد.

به گزارش مهر، مصطفی جمالی، در وبینار کشوری مدیریت ذخایر خون در آستانه ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، گفت: همه ساله روزهای سرد زمستان با کاهش مراجعات مردمی همراه است و هر چه به نوروز نزدیک می‌شویم به خاطر مشغله زیاد مردم و بار سنگین ترافیکی، مراجعات نیز کاهش می‌یابد و پس از آن نیز سفرهای نوروز و تعطیلات آغاز می‌شود که شرایط را دشوارتر می‌کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: امسال همزمانی روزهای پایانی سال با ماه مبارک رمضان ایجاب می‌کند تا برنامه ریزی دقیق‌تری برای تشویق مردم به اهدای خون، مدیریت ذخایر و استفاده مناسب از شبکه ملی خونرسانی صورت گیرد تا در روزهای پیش رو مردم نگرانی برای تأمین خون مورد نیاز بیماران نداشته باشند و ذخایر در شرایط مطلوب حفظ شود.

در وبینار کشوری مدیریت ذخایر خون، مدیران انتقال خون هر یک از استان‌ها با توجه به شرایط بومی و جغرافیایی استان خود وضعیت فعلی ذخایر را تشریح و راهکارهای حفظ آن را بررسی کردند و برآوردی از نیاز استان تا پایان سال ارائه دادند.

در این وبینار دستور العمل های لازم برای حفظ ذخایر در شرایط پیش رو و شبکه ملی خونرسانی و دفاتر جذب و نگهداری اهدا کنندگان صادر شد تا طی این مدت سازمان انتقال خون و مراکز استان‌ها با بهترین مدیریت ذخایر خون، به بیماران نیازمند به خون خدمت رسانی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان