۱۰ ویژگی جدید که هفته آینده با iOS ۱۷.۴ نصیب آیفون شما می‌شود

اپل به طور رسمی هفته آینده iOS ۱۷.۴ را عرضه خواهد کرد. هرچند از نام این نسخه به نظر می‌رسد که یک به‌روزرسانی کوچک باشد، اما حاوی ویژگی‌های مهم زیادی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اپل در هفته پیش رو iOS 17.4 را منتشر خواهد کرد که بزرگترین به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون در سال است و دارای تعدادی ویژگی و تغییراتی است که کاربران مدت‌ها پیش انتظار آن‌ها را داشتند.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

در زیر، ما 10 مورد جدید را فهرست کرده‌ایم که آیفون شما بعد از نصب این به‌روزرسانی می‌تواند انجام دهد، که پیش‌بینی می‌شود تا 7 مارس (17 اسفند ماه) عرضه شود.

1- متن پادکست‌ها

به گزارش جی اس ام، اپل رونوشت‌های صوتی را به برنامه پادکست برای آیفون اضافه می‌کند، به این معنی که می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه خود را در حین صحبت کردن بخوانید. اگر با اشعار در اپل موزیک آشنا هستید، این قابلیت دقیقا مشابه همان است، اما برای یک پادکست. ویژگی که می‌تواند برای یادگیری زبان بسیار مفید باشد.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

همچنین می‌توانید متن‌های پادکست تولید شده خودکار را برای کلمات یا عبارات خاص جستجو کنید و به آن نقطه در مکالمه بروید، جایی که می‌توانید برای پرش به فایل صوتی ضربه بزنید.

2- محافظت از پیام‌ها در برابر حملات کوانتومی

اپل در حال ارایه یک ویژگی امنیتی رمزنگاری جدید به iMessage به نام «PQ3» است. به گفته اپل، این پروتکل «پیشگامانه» و «به‌روز»، «دفاع گسترده‌ای در برابر حملات کوانتومی حتی بسیار پیچیده» ارایه می‌دهد.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

سرویس پیام‌های اپل در حال حاضر از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی می‌کند، اما اپل می‌داند که پروتکل‌های رمزنگاری موجود که توسط برنامه‌های پیام‌رسان استفاده می‌شوند، بر مشکلات ریاضی تکیه دارند که به طور بالقوه می‌توانند توسط رایانه‌های کوانتومی آینده حل شوند. پروتکل PQ3 راه حل اپل برای کاهش این خطر است.

البته نکته مهم این است که فعلا نیازی نیست نگران این حملات باشید، چون در واقع اپل با این کار سعی در پیشگیری از چیزی را دارد که ممکن است در آینده پیش بیاید!

3- پشتیبانی از نسل بعدی کارپلی

نسل بعدی کارپلی قرار است اواخر سال 2024 در آمریکا راه‌اندازی شود و iOS 17.4 از مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید از جمله کنترل آب و هوا، فشار باد لاستیک‌ها، تغذیه دوربین دید عقب، وضعیت شارژ خودروی الکتریکی و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

هنگامی که اپل برای اولین بار نسل بعدی کارپلی را معرفی کرد، اعلام کرد خودروسازان متعهد شامل آکورا، آئودی، فورد، هوندا، اینفینیتی، جگوار، لندرور، لینکلن، مرسدس بنز، نیسان، پولستار، پورشه، رنو و ولوو هستند. این شرکت هنوز نگفته که آیا نسل بعدی ویژگی‌های کارپلی در خودروهایی با پشتیبانی کلاسیک کارپلی در دسترس خواهد بود یا خیر.

4- خواندن پیام‌ها توسط سیری به زبان‌های دیگر

پیش از این در iOS 17، تعامل سیری با پیام‌ها به یک گزینه محدود می‌شد؛ توانایی سیری برای ارسال خودکار پیام‌های دیکته ‌شده شما بدون اینکه از شما بخواهد ابتدا آنها را تایید کنید.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

با این حال در iOS 17.4، سیری همچنین می‌تواند پیام‌ها را به زبان دیگری جدا از زبان اصلی که سیری به آن گوش می‌دهد و به آن پاسخ می‌دهد بخواند. برای مثال، اگر دو زبانه هستید یا در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، این گزینه مناسبی است.

5- محافظت از دستگاه دزدیده شده دور از خانه

برای سخت‌تر کردن دسترسی سارقان به داده‌های محافظت ‌شده با رمز عبور در آیفون دزدیده شده، اپل در iOS 17.3 محافظت از دستگاه سرقت شده را گنجانده بود. با فعال بودن این ویژگی، فیس آیدی یا تاچ آیدی برای دسترسی به رمزهای عبور در iCloud Keychain، تنظیمات حالت گمشده، گزینه‌های پاک کردن دستگاه و خرید در سافاری مورد نیاز بود.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

اکنون علاوه بر الزامات بیومتریک جدید، این ویژگی همچنین یک تاخیر امنیتی یک ساعته را در اقداماتی مانند تغییر رمز عبور اپل آیدی اعمال می‌کند. این قابلیت جدید در iOS 17.4 یک گزینه تکمیلی است که تنها زمانی نیاز به تاخیر امنیتی دارد که دستگاه شما دور از مکان‌های آشنا مانند خانه یا محل کار شما قرار گرفته باشد.

6- اضافه شدن پشتیبانی از کرونومتر در لایو اکتیویتی

به دلایلی، اپل پیش‌تر هرگز پشتیبانی فعالیت‌های زنده را برای زمانی که یک کرونومتر در برنامه ساعت راه‌اندازی می‌کنید، ارایه نکرده بود.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

در iOS 17.4 هر کرونومتر در حال اجرا اکنون در داینامیک آیلند و روی صفحه قفل نمایش داده می‌شود، جایی که کنترل‌هایی برای توقف موقت کرونومتر، پاک کردن آن و شروع یک دور جدید وجود دارد.

7- اضافه کردن شماره کارت مجازی در اپل کش

دارندگان آیفونی که از iOS 17.4 استفاده می‌کنند، زمانی که اپل پی یک گزینه آنلاین نیست، می‌توانند یک شماره کارت مجازی برای خرج کردن از اپل کش ایجاد کنند.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

کارت پیش ‌پرداخت اپل کش به کاربران این امکان را می‌دهد که پرداخت‌های همتا به همتای اپل پی را برای دوستان و خانواده ارسال کنند، پول را به حساب‌های بانکی منتقل کنند، با اپل کارت خود پول پرداخت کنند یا از طریق اپل پی پول خرج کنند. با قابلیت جدید کارت مجازی، کاربران اپل کش می‌توانند موجودی خود را حتی اگر اپل پی توسط فروشگاه آنلاین پشتیبانی نشود، خرج کنند.

8- پشتیبانی برنامه‌ای از خدمات بازی ابری

در iOS 17.4 سرانجام برنامه‌های پخش بازی در اپ استور در سراسر جهان مجاز خواهند بود، به این معنی که خدماتی مانند Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce NOW می‌توانند به‌عنوان برنامه‌های مستقل آیفون و آیپد ارایه شوند.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

اپل پیش‌تر فقط اجازه می‌داد خدمات بازی‌های ابری از طریق وب ارایه شود، اما برنامه‌های اختصاصی که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌ها را از سرورها پخش کنند به زودی مجاز خواهند بود. از طرف دیگر برنامه‌های کوچک، مینی بازی‌ها، چت ربات‌ها و افزونه‌ها نیز می‌توانند از سیستم خرید درون برنامه‌ای استفاده کنند.

9- تنظیم یک ارایه دهنده پرداخت بدون تماس

در iOS 17.4 برنامه‌های پرداخت شخص ثالث و بانک‌ها می‌توانند از تراشه NFC در آیفون‌ها برای فعال کردن پرداخت‌های بدون تماس به طور مستقیم از طریق دستگاه در منطقه اقتصادی اروپا، بدون نیاز به اپل پی یا برنامه Wallet استفاده کنند. کاربران در این منطقه می‌توانند سرویس پرداخت بدون تماس اولیه را انتخاب کنند که در پایانه‌های پرداخت یا با دوبار فشار دادن دکمه کناری آیفون فعال می‌شود.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

در اتحادیه اروپا برنامه تنظیمات به کاربران امکان می‌دهد ارایه دهنده پرداخت بدون تماس مورد نظر خود را انتخاب و مدیریت کنند. این قسمت همچنین تمام برنامه‌هایی را که برای عملکرد پرداخت بدون تماس مجاز هستند، فهرست می کند. علاوه بر این کاربران اتحادیه اروپا این گزینه را خواهند داشت که برنامه پیش‌فرض Wallet را در آیفون‌های خود جایگزین کنند.

10- پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث

توسعه دهندگان اپلیکیشن در اتحادیه اروپا قادر خواهند بود اپ استورهای جایگزین ارایه دهند یا اپلیکیشن‌های خود را از طریق فروشگاه‌های جایگزین نصب کنند. این بدان معناست که کاربران در اتحادیه اروپا می‌توانند فروشگاه برنامه جایگزین ترجیحی خود را به‌عنوان فروشگاه برنامه پیش ‌فرض در دستگاه خود تنظیم کنند، یعنی دیگر اپ استور خود اپل اجباری نخواهد بود. در همین راستا کاربران اتحادیه اروپا گزینه‌ای را برای این کار در برنامه تنظیمات خواهند دید.

10 ویژگی جدید که هفته آینده با iOS 17.4 نصیب آیفون شما می‌شود

علاوه بر این، تنظیم زمان صفحه به والدین اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا دستگاه‌های فرزندانشان قادر به نصب برنامه‌ها از بازارهای برنامه‌های جایگزین هستند یا خیر. هنگامی که یک برنامه از فروشگاه برنامه جایگزین حاوی بدافزار باشد، کاربران در اتحادیه اروپا نیز یک هشدار پاپ آپ دریافت خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان