کریم عبدالجبار و مربی‌اش بعد از ۴۰ سال (عکس)

فردیناند لوئیس آلسیندور جونیور (Ferdinand Lewis Alcindor Jr) یا کریم عبدالجبار (Kareem Abdul_Jabbar) زاده ۱۶ آوریل ۱۹۴۷ در هارلم نیویورک، یکی از مشهورترین بسکتبالیست‌های تاریخ ان‌بی‌ای و بازیکن تیم‌های میلواکی باکس و لس‌آنجلس لیکرز است که از بسکتبال خداحافظی کرده‌است.

عصر ایران - فردیناند لوییس آلسیندور جی. آر در 16 آوریل 1947 در منهتن نیویورک چشم به جهان گشود. وی پس از پذیرفتن اسلام در سال 1971 نام خود را به کریم عبدالجبار تغییر داد.

در دوران بازیگری حرفه‌ای او 38٫387 امتیاز به نامش ثبت گردیده، 6 بار به عنوان بهترین بسکتبالیست ان‌بی‌ای شناخته شده‌ و بعد از سپری‌کردن 20 فصل، در سال 1989 از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد. او سپس به عنوان تمرین‌دهنده و نویسنده در دنیای بسکتبال و بازیگری در خارج از دنیای بسکتبال مشغول فعالیت شد. 
کریم عبدالجبار با 2 متر و 18 سانتیمتر قد یکی از بلندترین بسکتبالیست های جهان است. 

کریم عبدالجبار و مربی‌اش بعد از 40 سال (عکس)

او پیشنهاد یک میلیون دلاری بازی در هارلم گلوبتراترز را رد کرد و در سال 1969 به تیم میلواکی باکز پیوست. در همان سال اول در مسابقات موفق ظاهر شد و درگرفتن امتیاز و ریباند به عنوان مرد دوم ان‌بی‌ای و بازیکنی جویای نام و مقام مطرح گشت.

آلسیندور یا همان عبدالجبار، بالاخره به اولین جایزه معتبر خویش دست یافت و در فصل 71–1970 به عنوان بهترین بازیکن فصل جایزهٔ ام‌وی‌پی را به خود اختصاص داد. درست یک روز پس از قهرمانی‌شان در یکم ماه مه 1971، او نامش را در پیراهن ورزشی اش به کریم عبدالجبار تغییر داد. به وی به علت سبک پرتاب‌هایش، SKY HOOKER می‌گفتند.

کریم عبدالجبار و مربی‌اش بعد از 40 سال (عکس)

در سال 1975 به لس‌آنجلس لیکرز ملحق شد و در سال 1979 به همراه مجیک جانسون به ان‌بی‌ای تسلط پیدا کردند و بعد از 6 قهرمانی از دنیای توپ، سبد و آسمان‌خراش‌ها خداحافظی کرد.

کریم عبدالجبار و مربی‌اش بعد از 40 سال (عکس)

یکی دیگر از فعالیتهای وی بازی در فیلم سینمایی بازی مرگ و هم‌بازی شدن با بروس لی می‌باشد، او مدت ها شاگرد بروس لی در هنر رزمی جیت کان دو بود.

او همچنین در قسمت شانزدهم فصل دوازدهم سریال آمریکایی بیگ بنگ تئوری در نقش خودش حضور داشت. همچنین او در فیلم سربازان بورلی هیلز بازی کرده‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان