آنچلوتی و ۵ سال حبس برای فرار مالیاتی

دادستانی عمومی اسپانیا با اعلام فرار مالیاتی کارلو آنچلوتی در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که مربوط به دوره نخست حضور او در مادرید است، مبلغی به ارزش یک میلیون یورو به‌عنوان خسارت تشخیص داده و بنابراین کارلتو باید با تهدید بالغ بر ۵ سال تحمل زندان مواجه شود.

دادستانی عمومی اسپانیا برای سرمربی رئال مادرید 4 سال و 9 ماه حبس در نظر گرفته است.

به گزارش فوتبال 360، دادستانی عمومی اسپانیا با اعلام فرار مالیاتی کارلو آنچلوتی در فاصله سال‌های 2014 و 2015 که مربوط به دوره نخست حضور او در مادرید است، مبلغی به ارزش یک میلیون یورو به‌عنوان خسارت تشخیص داده و بنابراین کارلتو باید با تهدید بالغ بر 5 سال تحمل زندان مواجه شود.

به نقل از «رلوو» بخشی از این فرار مالیاتی صرفاً متعلق به درآمد او از شغل حرفه‌ای به‌عنوان سرمربی رئال مادرید بوده و ارتباطی به حق تصویر مرد ایتالیایی و درآمد حاصل از اسپانسرینگ ندارد. این مبلغ برای سال 2014 به ارزش 386.361 یورو و برای سال 2015 به ارزش 675.718 یورو در نظر گرفته شده.

کارلتو در مونیخ، بدهی به دولت اسپانیا

آنچلوتی که4 ژوئیه 2013 با رئال مادرید قرارداد امضا کرده بود از 5 ژوئیه 2013 تا 30 ژوئن 2016 به‌عنوان شهروند ایتالیایی شاغل در اسپانیا به حساب آمده و از بابت درآمدش به‌عنوان سرمربی باشگاه رئال مادرید، باید مالیات درآمد را به دولت این کشور پرداخت می‌کرده است؛ هرچند در باشگاه بایرن‌مونیخ نیز مشغول به کار بوده است. علاوه بر این، او باید مبلغی جداگانه برای فروختن حق تصویرش و درآمد جداگانه از دستمزد، پرداخت کند.

سرمربی رئال مادرید اگرچه  25 مه 2015 به قرارداد خود خاتمه داد اما تا اکتبر همان سال، منزلی که در اسپانیا در اختیارش بوده را اجاره داده و بنابراین در طول سال 2015 کشور اسپانیا، مقصد اصلی سکونت و تجارت او بوده است.

کارلتو در تاریخ یکم ژوئیه 2013  قرارداد خصوصی به ارزش 25 میلیون یورو برای استفاده از حق تصویرش به مدت 10 سال با یک شرکت چند ملیتی و بین‌المللی به امضا رسانده و مشکلات مربوط به مالیات بستن بر ارزش مالی حق تصویرش و سایر مسائل را کمی پیچیده‌تر و دردسرساز در این مسیر خواهد دید.

Vapia Limited همان Vapia LLP نیست؟

سرمربی ایتالیایی اذعان داشته مبلغ مرتبط با مالیات درآمدش را در سال‌های مورد اشاره پرداخت کرده و همزمان با سکونتش در مادرید به سبب تراز منفی بدهی مالیاتی او، دولت مابه‌التفاوت پرداختی را هم به حسابش بازگرداند. با این حال دادستانی معتقد است آقای پرافتخار در سال‌های 2014 و 2015، دریافتی‌هایی به مبلغ 1.249.590 یورو و 2.959.768 یورو برای فروختن حق استفاده از تصویرش داشته که هیچ کدام از طرفین تحت قرارداد، چه آنچلوتی و چه شرکت یا شرکت‌های سهیم، سابقه پرداخت مالیات این مبلغ را نداشته‌اند.

بنابراین به ترتیب مالیات جداگانه‌ای برای این دریافتی‌ها در نظر گرفته شده است. کارلتو گفته شرکتی که از حق تصویرش استفاده می‌کرده، اسپانیایی نبوده و با توجه به دفتر مرکزی‌اش در لندن، مالیاتی به دولت اسپانیا بدهکار نیست زیرا تجارتی برای شهروند ایتالیایی با یک شرکت غیراسپانیایی به حساب می‌آمده است. هرچند نیمی از این قرارداد که به جز 50 درصد سهم شرکت (Vapia Limited) به چشم می‌آید با شرکتی بی‌نام و هویت تحت عنوان (Vapia LLP) منعقد شده و مشخص نیست چه رازی پشت این قرارداد مبهم و چندجانبه وجود داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان