به بهانه کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان

آفرین بر وزارت ارشاد؛ پای امضای خود بایست حتی در مشهد

همیشه سوال بود که چرا وزارت ارشاد پای امضای خود نمی‌ایستد و اجازه می‌دهد به راحتی دیگر نهادها بدون توجه به مجوز داده شده، کنسرت‌ها و یا حتی تئاترها را لغو کنند.

عصرایران ؛ مصطفی داننده - وزارت ارشاد دولت رئیسی در یک اقدام تحسن‌برانگیز در برابر ستاد امر به معروف اصفهان ایستاد و اجازه داد بالاخره کنسرت علیرضا قربانی خواننده مشهور موسیقی سنتی ایران با حضور نوازندگان زن، برگزار شود.

پیش از این ستاد امربه معروف برای چندین بار کنسرت قربانی را لغو و دلیل آن را هم مغایرت با خواست مردم ارزشی اصفهان ذکر کرده بود.

این تصمیم وزارت ارشاد نشان داد که کُت تن کیست و این یک تصمیم درست از سوی وزارت ارشاد و شخص وزیر بود.

همیشه سوال بود که چرا وزارت ارشاد پای امضای خود نمی‌ایستد و اجازه می‌دهد به راحتی دیگر نهادها بدون توجه به مجوز داده شده، کنسرت‌ها و یا حتی تئاترها را لغو کنند.

حالا دیگر نمی‌شود به همین راحتی دستور لغو صادر شود چون می‌دانند که وزارت ارشاد سخت پای کار است و اجازه نمی‌دهد حداقل کنسرت افرادی مثل علیرضا قربانی به بهانه‌های مختلف لغو شود.

خوب است که وزیر ارشاد حالا که پای کار است، سری هم به مشهد بزند و اجازه برگزاری کنسرت در این شهرها را هم بدهد. واقعا عجیب است که کنسرت در همه  شهرها آزاد است و در برخی شهرها مثل مشهد، کنسرت مجوز گرفته توسط وزارت ارشاد، اجازه برگزاری ندارد.

جوانان مشهدی حق دارند مثل باقی جوانان این کشور به کنسرت بروند و از این حق ساده استفاده کنند. علم الهدی امام جمعه مشهد در سال 95 خطاب به کسانی که خواستار برگزاری کنسرت در مشهد بودند گفت:« تو کنسرت می‌خواهی؟ خب برو جای دیگر زندگی کن، چرا اینجا داد و فریاد راه می‌اندازی و چانه‌ می‌زنی؟»

باید از امام جمعه محترم پرسید چرا بروند مگر درخواست خلاف قانون دارند؟

باید بپذیریم نسل تازه ایران احتیاج به سرگرمی دارد و با تفکر دهه 60 و یا 70 نمی‌توان با آنها رفتار کرد."باید این تفاوت را پذیرفت. به واسطه شبکه‌های جهانی امروز تمام اتفاقات دنیا پیش چشم ماست. متولدین دهه شصت، هفتاد و هشتاد در جریان تمام اتفاقات فرهنگی و اجتماعی دنیا هستند. بسیاری از اینها درگیری سریال‌های چند فصلی ساخت آمریکا، اروپا و حتی ترکیه هستند. بخشی از آنها در مترو، اتوبوس، ماشین و حتی سرکلاس دانشگاه موسیقی غربی گوش می‌دهند. به روز ترین فیلم‌های سینمای هالییود از طریق اینترنت به راحتی در اختیار جوانان ایرانی است. نمی‌شود به چنین نسلی و با چنین تفکری گفت تو حق نداری به کنسرت بروی یا به بهانه‌های مختلف کنسرت را لغو کنی.

امیدوارم بعد از این شاهد لغو کنسرت یا هر اجرای هنری و فرهنگی دیگر نباشیم. امیدوارم وزارت ارشاد همچون ماجرای علیرضا قربانی، سفت و سخت پای امضای خود بایستد و اجازه ندهد نهادهای دیگر، امضای او را نادیده بگیرند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان