در گفت و گو با عصر ایران

نوری قزلجه، نماینده مجلس: سابقه منتخبین نشان نمی دهد این آقایان دنبال حل مشکل اقتصادی باشند / نباید به نرخ مشارکت ۴۰ درصدی عادت کنیم

فقط باید امیدوار باشیم‌؛ والا سندی که نشان دهد این افراد کار شاخصی برای حل مسائل کشور انجام داده اند، نداریم.

نماینده مردم بستان اباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ مشارکت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نسبت به انتخابات مجلس یازدهم کاهشی بود که این درصد مشارکت برای انتخابات مجلس مطلوب نیست و این نشان می دهد که جاهایی از کار ما ایراد دارد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت وگو با عصر ایران ضمن بیان این مطلب افزود: شاید یکی از علت های این مشارکت کم این باشد که مردم چهره های مدنظرشان را در بین نامزدها پیدا نکردند و از نظر سلیقه سیاسی این تنوع در عین تکثر کاندیدا ها در حوزه های مختلف برای کرسی های مختلف نبود.

نوری بیان کرد، شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت معیشت مردم نیز در بحث مشارکت تاثیر گذار بود. این مجلس و دولت وعده های زیادی برای حل مشکلات مردم دادند که نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه وضعیت بدتر هم شد و این هم یکی دیگر از دلایل است، چراکه مردم از عملکرد دولت و مجلس نارضایتی دارند. 

منتخب مردم بستان آباد در مجلس دوازدهم تاکید کرد: امیدواریم از این تجربه ها برای انتخابات های بعدی استفاده شود و بتوانیم درصد بیشتری از مردم را در سرنوشت شان دخالت دهیم. این درصد مشارکت حاوی این آسیب است که پشتیبانی از نظام را ضعیف نشان می دهد. انتخابات شاخص اصلی است که مردم چه مقدار پای کار هستند و‌ باید تلاش شود که این مشکل برطرف شود. نباید عادت به این نرخ مشارکت کنیم چراکه نرخ مشارکت 40درصدی برای مجلس اصلا رضایت بخش و‌ مطلوب نیست.

وی با اشاره به انتخاب کاندیدا از یک طیف خاص در این دوره از مجلس، گفت: این مجلس فرصت مهمی برای کشور و مردم خواهد بود. جریان فکری که اکثریت را به دست می گیرد باید نشان دهد که نوع نگاهش برای حل مشکلات جامعه چیست و اگر توفیق پیدا کند می توان روی آن حساب کرد و اگر توفیق نداشته باشند بابد قبول کنند که نمی توانند و کنار بروند.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی بیان کرد: با شناختی که از اکثریتی که رای آوردند یا رای می آوردند دارم باید بگویم فقط باید امیدوار باشیم‌ والا سندی برای اینکه بگویم این افراد کارهای شاخصی را برای حل مسائل کشور انجام داده اند ندارند.

وی افزود: مسئله اول کشور حل مشکل اقتصاد است که باید برای حل مشکل این بخش باید تحریم ها رفع و پیوستن ما به AFTF نیز حل شود و در عین حال جذب سرمایه گذاری خارجی نیز صورت گیرد. ما نمی دانیم واکنش اکثریت این مجلس برای باز کردن این گره های بزرگ اقتصاد کشور چیست ولی سابقه این آقایان می گوید شاید دنبال حل این موضوعات نباشند اما روزنه امیدی که داریم این است که باید این آقایان ثابت کنند که آیا می توانند کاری کنند یا نه و اگر نمی توانند کاری انجام دهند باید برای همیشه از عرصه سیاسی کشور کنار بروند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان