آیا کاهش میل جنسی زنگ خطری برای پایان رابطه زناشویی است؟

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی بسیاری از زوج ها، به خصوص زوج های جوان است. لحظاتی از صمیمیت و پیوندی نزدیک، به همراه احساس رضایتی سرشار، رابطه زناشویی را غنا می بخشد

 سواد زندگی، سواد عاطفی؛ مریم طرزیدر جوامع امروزی، هنجاری ضمنی وجود دارد، مبتنی بر این که رابطه جنسی در زوجین ضروری است، و هر چه بیشتر باشد، کیفیت زندگی زناشویی بهتر است. بنابراین نبود آن مترادف با بروز مشکلاتی است که عاقبت خوشی ندارند.

کافی است رابطه جنسی در زندگی زناشویی را در گوگل جستجو کنیم، تا با بی شمار صفحه هایی مواجه شویم که در آن ها بر وجود این رابطه در یک زندگی زناشویی سالم تاکید می شود. با خواندن برخی از مطالب، ترس برمان می دارد، که عجب، اگر حقیقت زندگی زناشویی این است ، ما باید سال ها پیش از هم جدا می شدیم.از روان درمانگرها  گرفته تا زوج درمان گر ها یا  تراپیست های رابطه جنسی، همگی بر لزوم رابطه جنسی در زندگی زناشویی صحه می گذارند.

البته کسی منکر این موضوع نیست، اما اختلاف نظر آنجا به وجود می آید که این عامل تنها عامل تعیین کننده و مهم در یک رابطه زناشویی نیست. رابطه زناشویی رابطه ای بسیار ظریف است که پیچیدگی های بسیار دارد. 

 مطالعات برای کشف ماهیت پیچیده و متنوع تمایلات جنسی اخیر نشان می دهد که در بسیاری از زوجین کاهش یا فقدان میل جنسی برای ادامه یا پایان رابطه تعیین کننده نیست؛ بلکه بسته به زوج و نگاه شان به زندگی و شرایطی که در آن به سر می برند، یا زمینه های فکری متفاوت شان، یا بسیار عوامل دیگر، متفاوت است و نمی توان قانونی کلی و قطعی برای همه در نظر گرفت.

دلایل متعددی برای کمبود میل جنسی شریک زندگی وجود دارد. علاوه بر این، هر کدام به نوبه خود راه حل های متفاوتی را می طلبند. علاوه بر این، هر راهبرد مقابله ای درجه معینی از دشواری  به همراه دارد و میزان تلاش متناسبی را می طلبد. در اینجا سناریوهای مختلفی را می کاویم  که می‌توانند باعث عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی در شریک زندگی می شوند و راه‌های ممکن برای حل آن‌ها را نیز بررسی کنیم.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

رابطه زناشویی

_________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*در باب عشق و آنچه که عشق نیست (تفاوت عشق با خوش‌آمدن و نیاز از منظر علم)

*معجزه نوازش و لمس عاطفی در زندگی زناشویی

*تداوم رابطه جنسی بعد از میانسالی چگونه سلامت جسمی و روحی را تضمین می کند؟

*در مورد مسائل جنسی چگونه با فرزند خود صحبت کنیم؟ نکته‌ها و پیشنهادهایی برای والدین

*"فابینگ" چیست و چگونه روابط اجتماعی، شخصی و زناشویی ما را تهدید می‌کند؟ (+توصیه‌های کاربردی)

*بحران میان‌سالی (40 سالگی): علائم، پیامدها و راهکارهای غلبه بر آن

*پروراندن عشق: بایدها و نبایدهای روابط عاشقانه (+10 توصیه برای زوج‌های عاشق)

*هرزه‌نگاری و تأثیرات آن بر روابط عاطفی+ توصیه‌های کاربردی

*چگونه "زندگی جنسی" مان را کیفی کنیم؟

*16 نکته کاربردی برای رابطه جنسی موفق

*مربع رابطه جنسی و فیلم های هرزه نگار

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان