گزارش مشرق از آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی/ روز ۱۴۶

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل بیش از ۲۵ هزار زن و کودک فلسطینی را قتل عام کرده است

با ادامه حملات جنایت آمیز رژیم صهیونیستی به غزه، تعداد شهدای غزه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت.

سرویس جهان مشرق - باسم نعیم، از رهبران جنبش حماس در کنفرانس خبری گفت: «ما دقیقاً نمی‌دانیم چه کسی زنده است و چه کسی مرده است، آیا آنها در اثر بمباران کشته شده‌اند یا قحطی.»

نعیم با بیان اینکه «مساله مربوط به جزئیات اسیران در هیچ سند یا پیشنهادی در جریان مذاکرات ذکر نشده‌است»، بر لزوم «آتش‌بس» برای پاسخگویی به «درخواست مربوط به اسامی، اعداد و وضعیت اسرا اینکه زنده هستند یا مرده» تاکید کرد.

یکی از رهبران حماس که از روند مذاکرات مطلع است، روز دوشنبه به العربی الجدید گفته بود: «اولین نشست در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم که در قاهره در حال برگزاری است، شاهد هیچ پیشرفتی در بحران نبود.»

این رهبر حماس تصریح کرد: «مقاومت اصل مراحلی بودن مذاکرات را پذیرفت و متوجه شد که حل و فصل رویدادها نمی‌تواند یکباره اتفاق بیفتد، بلکه مشروط به آتش‌بس همه جانبه قبل از آزادی آخرین اسیر مقاومت است.»

موضوع اسیران و بازداشت شدگان و آتش‌بس محور مذاکراتی است که از یکشنبه در قاهره آغاز شده و هدف آن رسیدن به آرامش در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با میانجی گری قطر، مصر و آمریکا است.

واشنگتن: حماس با مفاد توافق موافقت کند

از سوی دیگر، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که آتش‌بس موقت برای دستیابی به توافق درباره اسیران ضروری است و از حماس خواست تا شروط مطرح شده کنونی روی میز را بپذیرد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ایالات متحده همچنان امیدوار است که در ازای آزادی اسیران قبل از آغاز ماه رمضان، توافق آتش‌بس منعقد شود.

وی افزود: «حماس هنوز با مفاد توافقنامه پیشنهادی موافقت نکرده که شامل آتش‌بس 6 هفته‌ای در ازای آزادی برخی از اسیران بیمار، سالخورده و مجروح می‌شود.»

کربی با اشاره به اینکه به دلیل مخالفت برخی از اعضای دولت اشغالگر تحویل کمک‌ها از طریق کامیون‌ها کند شده‌است، گفت که ایالات متحده به ارسال تجهیزات امدادی از هوا به غزه ادامه خواهد داد و در حال بررسی گزینه دریایی است که کمک‌های بیشتری را ارائه کند. در این راستا، اسرائیل مسؤولیت اقدام (تلاش) بیشتر را بر عهده دارد.


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و چهل و ششمین روز جنگ

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل بیش از 25 هزار زن و کودک فلسطینی را قتل عام کرده است/ آمار شهدای غزه از 30 هزار نفر گذشت

وزیر دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه در سخنانی در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته بیش از 25 هزار زن و کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است. البته ساعاتی بعد سخنگوی پنتاگون طی اظهاراتی مدعی شد که لوید آستین به آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه استناد کرده و منظورش کل شهدای غزه بوده نه فقط زنان و کودکان. سابرینا سینگ مدعی شد که نمی‌توانیم به شیوه‌ای مستقل تعداد کشته‌ها در غزه را تایید کنیم.

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که غزه با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای مواجه است و ما از هدف قرار دادن غیرنظامیان هنگام دریافت کمک‌ها در شهر غزه شوکه شدیم و شورای امنیت باید اقدامی فوری برای آتش‌بس انجام دهد.

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل بیش از 25 هزار زن و کودک فلسطینی را قتل عام کرده است/ آمار شهدای غزه از 30 هزار نفر گذشت/ ارتش رژیم صهیونیستی خواستار جذب 7500 نظامی برای تقویت نیروهای خود شد/ سخنگوی حماس کشته‌شدن چند اسیر دیگر صهیونیست بر اثر حملات رژیم صهیونیستی را تایید کرد+ عکس و فیلم
انباشته شدن پیکر شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 16 کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات 193 نفر شهید و 920 نفر هم زخمی شدند. با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به 30228 نفر و شمار مجروحان نیز به 71377 نفر افزایش یافت. بیش از 7 هزار نفر هم هنوز مفقود و زیر آوار هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی خواستار جذب 7500 نظامی برای تقویت نیروهای خود شد/ سخنگوی حماس هلاکت چند اسیر دیگر صهیونیست بر اثر حملات رژیم صهیونیستی را تایید کرد

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حالت شوک به سر می‌برد و خواستار جذب 7500 نظامی جدید برای تقویت نیروهای خود شده است.

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل بیش از 25 هزار زن و کودک فلسطینی را قتل عام کرده است/ آمار شهدای غزه از 30 هزار نفر گذشت/ ارتش رژیم صهیونیستی خواستار جذب 7500 نظامی برای تقویت نیروهای خود شد/ سخنگوی حماس کشته‌شدن چند اسیر دیگر صهیونیست بر اثر حملات رژیم صهیونیستی را تایید کرد+ عکس و فیلم
کودکان غزه در محاصره گرسنگی

حزب الله لبنان اعلام کرد یک کواد کوپتر ارتش رژیم صهیونیستی را در وادی العزیه در مرزهای شمالی سرنگون کرده است. حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه رامیم در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است. این سازمان لبنانی اعلام کرد گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه المناره در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و این نیروها را به قتل رسانده و مجروح کرده است.

جنگنده‌های اسرائیلی غرب بیمارستان ابو یوسف النجار در شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. همچنین یک فروند بالگرد اسرائیلی شرق القراره در شمال خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

شکار پهپاد صهیونیست‌ها در غزه

منابع عبری زبان از شلیک تعدادی موشک به خط درگیری در منطقه الغجر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در پی این حمله، آژیر خطر در برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در مرز لبنان و فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

گروهان‌های قدس اعلام کرد در عملیات مشترک با تیپ العامودی نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف گذرگاه ایرز در شمال غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است.

سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در پیامی تلگرامی تاکید کرد: ما قبلا اعلام کرده بودیم که ارتباطمان با مجاهدانمان که در حال محافظت از تعدادی از اسرای دشمن در نوار غزه صادق هستند، قطع شده است و احتمال می‌دهیم که تعدادی از اسرا در نتیجه بمباران‌های ارتش صهیونیستی کشته شدند. پس از بررسی دقیق طی هفته‌های اخیر، شهادت تعدادی از مجاهدانمان و کشته شدن 7 نفر از اسرای دشمن در نوار غزه در نتیجه بمباران‌های دشمن صهیونیستی محرز شد.

حمله موشکی حزب الله به پایگاه صهیونیست‌ها

گروهان‌های قدس اعلام کرد شهر اشغالی عسقلان و برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

جنگنده‌های اسرائیلی مناطق شرقی اردوگاه جبالیا و منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

هاآرتص: وعده‌های بنیامین نتانیاهو در خصوص دستیابی به پیروزی همه جانبه و سریع پیش از پیش توخالی به نظر می‌رسد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد وعده‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص دستیابی به پیروزی همه جانبه و سریع در ابتدای این هفته بیش از پیش توخالی به نظر می‌رسد. این روزنامه صهیونیستی به کشتار اتفاق افتاده در خیابان الرشید نیز پرداخته و تاکید دارد این اقدام ممکن است پیامدهایی برای مذاکرات کنونی جهت دستیابی به توافق داشته باشد.

وزیر دفاع آمریکا: اسرائیل بیش از 25 هزار زن و کودک فلسطینی را قتل عام کرده است/ آمار شهدای غزه از 30 هزار نفر گذشت/ ارتش رژیم صهیونیستی خواستار جذب 7500 نظامی برای تقویت نیروهای خود شد/ سخنگوی حماس کشته‌شدن چند اسیر دیگر صهیونیست بر اثر حملات رژیم صهیونیستی را تایید کرد+ عکس و فیلم
غزه در درد و رنج

هیئتی از رهبران حماس با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه و آفریقا دیدار کرد. این هیئت متشکل از دکتر موسی ابومرزوق و حسام بدران دو عضو دفتر سیاسی حماس بود. هیئت حماس ضمن تقدیر از مواضع روسیه در حمایت از ملت فلسطین و میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی، به تشریح آخرین تحولات فلسطین و نتایج مثبت بدست آمده در راستای یکپارچه‌سازی موضع فلسطینیان و تلاش برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به مردم فلسطین پرداخت. این هیئت همچنین بوگدانوف را در جریان نتایج نبرد طوفان الاقصی و تجاوزات وحشیانه دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه قرار داد و بر ادامه مقاومت و دفاع از ملت فلسطین تا رسیدن به آزادی تاکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان