۱۱ نکته که باید پیش از بازی پرسپولیس - فولاد خوزستان بدانید

پرسپولیس و فولاد یک وجه مشترک در حال حاضر دارند و آن اینکه یک دستیار از جمع کادرفنی این تیم‌ها در نیم‌فصل اول، سرمربی تیم شده و تاکنون نتایج قابل قبولی به‌دست آورده است. این دو تیم در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم، فردا (جمعه) ۱۸ اسفند از ساعت  ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت.

پرسپولیس که در این روزها اوج گرفته، در بازی پیش از داربی، به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس و فولاد یک وجه مشترک در حال حاضر دارند و آن اینکه یک دستیار از جمع کادرفنی این تیم‌ها در نیم‌فصل اول، سرمربی تیم شده و تاکنون نتایج قابل قبولی به‌دست آورده است. این دو تیم در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم، فردا (جمعه) 18 اسفند از ساعت  17:30 در ورزشگاه آزادی به دیدار هم خواهند رفت.

1. پرسپولیس با 36 امتیاز از 18 بازی در رده دوم جدول جای دارد. این تیم با 3 امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین یعنی استقلال در این جایگاه قرار گرفته و در صورت پیروزی در این بازی شانس صعود به رده نخست را دارد ولی با هر نتیجه‌ای رتبه این تیم پس از این مسابقه از رده دوم پایین‌تر نخواهد آمد.

2. فولاد در 18 بازی 19 امتیاز کسب کرده و در رتبه یازدهم قرار گرفته است. این تیم در این هفته امکان دارد یک رده در جدول صعود یا سقوط کند.

3. پرسپولیس در 6 هفته اخیر لیگ به 4 پیروزی، یک تساوی و یک شکست رسیده است. پرسپولیس در تمام بازی‌های خانگی خود گل زده و در 3 بازی آخر به عنوان میزبان به پیروزی رسیده است. فولاد در 6 هفته گذشته به 3 تساوی، 2 پیروزی و یک شکست دست یافته است. این تیم در 3 بازی قبلی خارج از خانه گل نخورده است.

4. بر اساس آمار«متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه ارائه فوتبال مالکانه است. این تیم در درصد مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس بهترین تیم لیگ است و بالاترین آمار را در زمینه دریبل موفق دارد. در سمت مقابل فولاد، یکی از 3 تیم ضعیف لیگ در مالکیت توپ و تعداد پاس محسوب می‌شود. این تیم ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و در نرخ تبدیل شوت به گل بدترین تیم لیگ است. فولاد تقریباً نزدیک به 10 گل از امیدگلش کمتر گل زده و از این نظر، ضعیف‌ترین آمار را در لیگ دارد.

5. فولاد خوزستان با قبول 20 شکست مقابل پرسپولیس، در لیگ برتر به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است. پرسپولیس در 4 بازی قبلی برابر فولاد خوزستان در تمام رقابت‌ها تنها در یک بازی موفق به گلزنی برابر این تیم شده است. پرسپولیس از لیگ چهاردهم تاکنون در ورزشگاه آزادی مغلوب فولاد نشده است.

6. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس که پس از یک هفته محرومیت به ترکیب این تیم باز خواهد گشت، در 4 تقابل پیشین با فولاد تنها یک گل دریافت کرده است. کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد هم در 4 مصاف با پرسپولیس 2 کلین‌شیت داشته است.

7. در تاریخ تقابل‌های دو تیم، 7 بازیکن با 3 گل زده، بیشترین آمار گلزنی را دارند که از این 7 بازیکن، وحید امیری و لوسیانو پریرا در ترکیب فعلی دو تیم حاضر هستند. ساسان انصاری و جلال حسینی با 15 بار حضور در تقابل پرسپولیس و فولاد در لیگ برتر رکورددار هستند که در صورتی‌که کاپیتان فولاد در این مسابقه هم به میدان رود، به تنهایی این رکورد را به خود اختصاص خواهد داد.

8. مهدی ترابی در هفته‌های اخیر به فرم خوب خود نزدیک شده و با نمره 7.20 بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل است. در جمع سرخ‌پوشان، شهاب زاهدی که از این تیم جدا شده بهترین گلزن این تیم است. ساسان انصاری موثرترین مهره فولاد در این فصل است. این بازیکن به تنهایی یک سوم گل‌های این تیم را زده و با نمره 7.10 بهترین عملکرد را داشته است.

9. علی شجاعی، ساسان انصاری و سروش رفیعی، بازیکنان حال حاضر دو تیم هستند که سابقه عضویت در تیم مقابل را دارند.

10. در ترکیب پرسپولیس، به جز مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی که فصل را از دست داده‌اند، گیورگی گولسیانی هم به دلیل آسیب‌دیدگی در این مسابقه حضور ندارد. پرسپولیس پس از این بازی باید در جدال حساس داربی به میدان برود و حفظ تمام نفرات برای این بازی بزرگ جزو دغدغه های اوسمار ویرا است. سروش رفیعی، محمدحسین کنعانی زادگان، سعید صادقی و علی نعمتی بازیکنانی هستند که با دریافت کارت زرد محروم خواهند شد. فولاد در این مسابقه، سینا مریدی و سینا شاه‌عباسی را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد.

11. رضا مهدوی قضاوت این بازی را بر عهده خواهد داشت. این داور برای اولین‌بار تقابل دو تیم را سوت خواهد زد. برد 2 بر صفر پرسپولیس، پرتکرارترین نتیجه‌ای است که کاربران سایت فوتبال 360 آن را پیش‌بینی کرده‌اند و درمجموع 88 درصد رای به برد پرسپولیس، 9 درصد مساوی و 3 درصد به پیروزی فولاد داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان