پویش می دانی الان فرزندت کجاست در بروجرد اجرا شد

پویش رسانه ای پیشگیری از اعتیاد، والد آگاه و فرزند ایمن با شعار و سوال چالشی"می دانی الان فرزندت کجاست؟!" توسط بهزیستی بروجرد با هدف تلنگری بر خانواده ها به منظور آگاهی بیشتر در خصوص پیشگیری از برخی آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان اجرا شد.

مجری این طرح و پویش رسانه ای پیشگیری از اعتیاد "والد آگاه و فرزند ایمن" در بروجرد روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پویش توسط معاونت اجتماعی دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی انجام می شود که هدف اصلی آن پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور در دانش آموزان و نوجوانان است.

فاطمه کردی افزود: شعار اصلی این پویش رسانه ای؛" آیا می دانی الان فرزندت کجاست؟!" انتخاب شده است و این شعار با فونت بزرگ در پوسترها و بنرهای بزرگ که در میادین اصلی و معابر پرتردد شهر نوشته و نصب شده تا تلنگری برای والدین باشد که نسبت به این موضوع توجه بیشتری کنند تا فرزندان آنها در معرض آسیب قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: در طراحی پوسترها و بنرهای این طرح خط ملی اعتیاد (09628) معرفی شده تا والدین بتوانند هر گونه سوال و نگرانی در این خصوص در مورد فرزندان شان داشتند تماس بگیرند و مشاوره های لازم را در مورد اعتیاد فرزندان دریافت کنند.

مجری پویش رسانه ای پیشگیری از اعتیاد، والد آگاه و فرزند ایمن بیان کرد: ممکن است خانواده ها نیاز به مشاوره در سایر زمینه هایی غیر از اعتیاد داشته باشند که در این صورت می توانند با خط مشاوره رایگان 1480 سازمان بهزیستی از ساعت هشت تا 17 تماس گرفته و در تمام زمینه ها مشاوره بگیرند.

کردی با تاکید براینکه والدین آگاه می دانند با هر گونه تغییر رفتاری در فرزندان شان به هنگام مداخله کنند تا فرزند آنها بیشتر در معرض آسیب قرار نگیرد، ادامه داد: در این طرح حدود 400 نفر از والدین مورد آموزش و آگاهسازی قرار می گیرند و میزهای خدمت با همین موضوع در بروجرد انجام می شود.

وی با اشاره به توزیع بروشورهای آموزشی در سطح شهر و ادارات، نهادها، سازمان ها و بانک ها یادآور شد: هر کدام از ادارات در صورت تمایل به دریافت این بروشورهای آموزشی می توانند با مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی به شماره 06642627135 تماس بگیرند.

مجری پویش رسانه ای پیشگیری از اعتیاد، والد آگاه و فرزند ایمن با تاکید بر اینکه والدین باید با مهارت ارتباطی موثر دوستانی نزدیک برای فرزندان شان باشند، گفت: والدین باید نسبت به دستان فرزندان خود و اینکه فرزند آنها بیشتر وقتش را کجا و با چه کسانی می گذراند، آگاهی داشته باشند و سعی کنند خود یکی از دوستان نزدیک فرزندان خود باشند.

کردی افزود: این در حالی است که وقتی از بیشتر بچه ها در خصوص اینکه نزدیک ترین دوست شما چه کسی است سوال می شود، جواب آنها معمولا همسالان آنها و یا دوستان آنها از جنس مخالف شان است و کمتر یکی از اعضای خانواده را به عنوان دوست خود نام می برند.

پویش رسانه ای پیشگیری از اعتیاد والد آگاه و فرزند ایمن، با همکاری واحد مشاوره امور پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان بروجرد تا بیستم اسفندماه ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان