رئیس دانشگاه امام حسین : در ۵۰ سال آینده این دانشگاه به رتبه یک دنیا می‌رسد

سردار محمدرضا حسنی‌آهنگر: دانشجویان ما هدفمند جذب می‌شوند و براساس نقشه راه استاد، دانشجو وارد دانشگاه می‌شود. پروژه‌های نوظهور و بدیع را که باعث اقتدار می‌شود و در رزمایش‌های سپاه تولیدات و محصولات دانشگاه رونمایی می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: ما برنامه‌ریزی کردیم تا دانشگاه یک الگوی طراحی‌شده برای پنجاه سال آینده جهت رسیدن به مرجعیت علمی و کسب رتبه یک جهان را داشته باشد.
 
به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا حسنی‌آهنگر در همایش «روایت پیشرفت؛ 40 سالگی دانشگاه امام حسین(ع)»، با بیان اینکه 40 سالگی در فرهنگ ما یادآور بعثت پیامبر اعظم است، اظهار کرد: هر مجموعه که به 40 سالگی می‌رسد به یک پختگی و تکاملی می‌رسد و از آنجا قرار است یک کار بزرگتر انجام دهد. قرار بود اینجا قلب نظام مسائل سپاه و انقلاب اسلامی را در همه شبکه بزرگ دانشگاه کشور ببرد و حل کند.
 
وی یادآور شد: ما سعی کردیم بر اساس بیانات رهبری انقلاب دوره 30 ساله دانشگاه را مدون کنیم، 11 جلد کتاب در این زمینه چاپ کردیم و تمام تجربیات فرماندهان و معاونان ستاد سپاه را جمع‌آوری کردیم تا از تجربه همه بهره‌مند شویم و با آسیب‌شناسی اگر نقاط ضعفی وجود داشته تکرارشان نکنیم. در این تجریه و تحلیل به این نتیجه رسیدیم که دانشگاه را در نوساناتی که داشته است در مسیر شتابنده بیشتری جلو ببریم و  منظومه فکری رهبری انقلاب از این دانشگاه را تبیین کردیم تا افق‌های خود را مبتنی بر آن ترسیم کنیم. این منشور دانشگاه است.
 
رئیس دانشگاه امام حسین تاکید کرد: هدف ما این است که در قالب یک برنامه بلندمدت به افق‌ها و آرمان‌های بلندی فکر کنیم و به دانشگاه تراز اسلامی که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب باشد برسیم. این کار بزرگی است که ما آن را هدف اصلی خود قرار دادیم و برنامه‌ریزی کردیم تا دانشگاه یک الگوی طراحی‌شده برای پنجاه سال آینده جهت رسیدن به مرجعیت علمی و کسب رتبه یک جهان را داشته باشد.
 
حسنی‌آهنگر یادآور شد: ما در بیش از 43 رشته دکتری و 147 رشته کارشناسی ارشد دانشجو داریم. ما خلأ دانشجوی کارشناسی را با دانشجوی کارشناسی ارشد پیوسته جبران کردیم. در رشته‌های نوظهور و رشته.های مهم در حکمرانی مانند مدیریت، اقتصاد، حقوق، میکروالکترونیک، حوزه فضایی، نانو، بیو و کوانتوم امسال دانشجویانی خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: دانشجویان ما هدفمند جذب می‌شوند و براساس نقشه راه استاد، دانشجو وارد دانشگاه می‌شود. پروژه‌های نوظهور و بدیع را که باعث اقتدار می‌شود و در رزمایش‌های سپاه تولیدات و محصولات دانشگاه رونمایی می‌شود.
 
رئیس دانشگاه امام حسین با اشاره به اقدامات این دانشگاه در موضوع فضا و محیط، اظهار کرد: ما 12 آزمایشگاه‌ مرجع تأسیس کردیم که حتی برخی از آن‌ها مختص حوزه علوم انسانی است. مجمتع آزمایشگاهی مدیریت با 8 آزمایشگاه جانبی راه‌اندازی کردیم که برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاد. از تمام دانشگاه‌های کشور برای مرتفع ساختن بحران‌ها و معضلات اصلی کشور بهره‌مند می‌شویم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان