بیماری کرونا به شدت مرا به وسواس انداخته و آرامشم را گرفته، لطفا کمکم کنید.

برای حفظ آرامش دراین ایام و ایام مشابه آن به چند نکته باید توجه شود.۱

بیماری کرونا به شدت مرا به وسواس انداخته و آرامشم را گرفته، لطفا کمکم کنید.

برای حفظ آرامش دراین ایام و ایام مشابه آن به چند نکته باید توجه شود.
1.این بیماری و گرفتاری چون عموم جامعه و دنیا را متوجه خودکرده است یک مشکل عام است و اختصاص به یک نفر ندارد وازقدیم گفته اند( البلیته اذاعامت طابت) وقتی مشکل همگانی شود قابل تحمل وگوارا ست، علاوه براینکه تلاشها برای خروج ازاین حالت یک تکاپوی عمومی است و قطعا این ویروس شکست خواهد خورد. 


2.ازهر گونه تلیقنات منفی اجتناب کنید ،چون تلقینات منفی از ناحیه شیطان است که شما را نسبت بخدای متعال والطاف بی پایان او نا امید سازد،
بدانید وباورکنید که قدرت خداوند عزیز نامحدود است واو قادراست هر بلا و گرفتاری را  درهر شرایطی که مصلحت بداند واراده کند برطرف نماید.


3.بلاها و سختیها را با ملاکهای عقلانی و اعتقادی ببینید وبپذیرید نه براساس احساسات و عواطف فقط.
گرفتاریها طبیعت زندگی دنیاست، پیشنیان نیزبااینگونه بلایا مواجه بودند آیندگان نیز روبرو خواهندشد ومانیز این روزها را پشت سر خواهیم گذاشت.


4.بجای اینکه روزوروزگار را محکوم کنیم بیاییم واقعیت را بپذیریم وبا آن کناربیاییم، بجای فرار از حقیقت، خودرا برای مواجه با آن مسلح و تقویت کنیم .
امیرمومنان علیه السلام فرمودند از هرچیزی که می ترسید با آن مواجه شوید.
بهترین سلاح در مواجه با این مشکل بعد از رعایت توصیه ها بهداشتی ،اسلحه دعا است که سلاح پیامبران است وهر بلائی را دفع میکند.


4.مرگ وزندگی در دست خداست اوست که می میراند وزنده میکند ،بنابراین تفآل زدن وپیش گویی وپیش بینی کردن مرگ خود یادیگران یک امر باطل است وریشه درضعف اعتقادات و باورهای دینی دارد.
امیرمومنان علیه السلام فرمودند: چنان برای زندگی تلاش کن که گویا هرگز نمی میری و آنگونه  بیاد اخرت باش که گویا فردا روز پایان است.


از منظر اوالیای الهی انسان باید بین خوف ورجاء باشد و هیچکدام بر دیگری پیشی نگیرد .
نباید اجازه دهید سرمایه امید بزندگی که یک موهبت الهی است آسیب ببینید. 
تا اراده حق تعلق نگیرد برگی از درخت نمی افتد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان