تابوشکنی همیشه جواب نمی‌دهد

مکرون زیر منگنه چپ و راست

شماره روزنامه: ۵۹۶۷ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ...

با این دیدار، مکرون امیدوار بود که برای تقویت حمایت از اوکراین یک یکپارچگی به وجود آورد یا به جز آن، مخالفانی را که به نظر او نسبت به مسکو بسیار ضعیف هستند یا نوکر مسکو محسوب می‌شوند، افشا کند. او خطاب به رهبران حزب گفت: «در مواجهه با دشمنی که هیچ محدودیتی بر خود قائل نیست، نمی‌توانیم همان محدودیت‌ها را بر خودمان قائل شویم.» اما انتقادات از رئیس جمهور پس از این دیدار سه ساعته یکدست بود.«جردن باردلا»، 28ساله، رئیس حزب راست افراطی گردهمایی ملی مارین لوپن گفت که مکرون آماده حمایت از اوکراین «بدون محدودیت» و «بدون خط قرمز» است، رویکردی که او آن را «غیر مسوولانه و برای صلح در جهان به‌شدت خطرناک» توصیف کرد. دیگران نیز از استدلال‌های رئیس‌جمهور متقاعد نشدند. «فابین روسل» دبیر حزب کمونیست گفت که مکرون از نقشه‌ای برای نشان دادن پیشروی‌های احتمالی نیروهای روسی به سمت پایتخت اوکراین و بندر جنوبی اودسا استفاده کرده است.

روسل گفت: «او گفت که این می‌تواند منجر به مداخله شود» زیرا «در هیچ سناریویی نمی‌توانیم به آنها اجازه انجام این کار را بدهیم.» او موضع رئیس‌جمهور را «آماده برای تشدید تنش» و «خطرناک» توصیف کرد. این در حالی است که دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که امانوئل مکرون بیش از پیش کشورش را به جنگ در اوکراین می‌کشاند. پسکوف پنج‌شنبه اظهار کرد: «مکرون معتقد است که رویکردش می‌تواند شکستی راهبردی بر کشور ما تحمیل کند. او همچنان سطح درگیری مستقیم فرانسه در این جنگ را افزایش می‌دهد. از دیدگاه ما، این مساله به هیچ وجه با منافع مردم فرانسه همخوانی ندارد.» وی با بیان اینکه مقام‌های فرانسوی در روزهای اخیر اظهارات متناقضی داشته‌اند، افزود: «از یک طرف، مکرون موضوع احتمال اعزام نیروهای خارجی به اوکراین را مطرح می‌کند و از سوی دیگر، وزیر خارجه فرانسه احتمال اعزام چنین نیروهایی را رد می‌کند. در فرانسه و در سطح اروپا گفت‌وگوهای زیادی در این‌باره جریان دارد.»

مکرونف رئیس‌جمهوری فرانسه هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه 20کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: «در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.» وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.» رئیس‌جمهوری فرانسه سه‌شنبه نیز از کشورهای اروپایی به‌عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به موضوع جنگ اوکراین بزدلانه عمل نکنند. از سوی دیگر، استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه گفت: درباره احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان