شکل جدید توریسم از «روند جست‌وجوی توریست‌ها» بررسی شد

آینده‌نگری سفرها در ۲۰۲۴

شماره روزنامه: ۵۹۶۷ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ...

با مروری بر داده‌های سه ماهه چهارم 2023، مسافران علاقه زیادی به چندین مقصد بین‌المللی، از جمله شهرهای مختلف در منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) نشان می‌دهند. به علاوه، هواداران از سراسر جهان در حال برنامه‌ریزی سفرهایی به پاریس هستند تا ورزشکاران مورد علاقه خود را در المپیک 2024 پاریس تشویق کرده و شهر را کشف کنند. این مطالعه نشان می‌دهد که 85 درصد از مسافرانی که اخیرا از اکسپدیا بازدید کرده‌اند، در مقایسه با 67 درصد از مصرف‌کنندگان عمومی، قصد دارند در سال 2024 به همان میزان سفرهای تفریحی داشته باشند.

این بینش‌ها نه تنها ترجیحات سفر در حال تحول را منعکس می‌کنند، بلکه سرنخ‌های ارزشمندی را برای متخصصان مسافرت و ‌میهمان‌نوازی ارائه می‌دهند تا استراتژی‌های بازاریابی خود را به‌طور موثر اصلاح کنند. با شروع سال، مشاهده شد که مسافران به‌طور فزاینده‌ای برای سفرهای خود از قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. داده‌ها نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه جست‌وجو‌ی سفرهای برنامه‌ریزی‌شده طی 180 روز آینده یا بیشتر است. این روند در سطح جهانی با بیش از 15 درصد افزایش و نزدیک به 20درصد افزایش برای جست‌وجوهای داخلی مشاهده شد که نشان‌دهنده تغییر به سمت برنامه‌ریزی سفر در اواسط سال است. این رفتار آینده‌نگر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA)، جایی که جست‌وجوها بیش از 70 درصد گسترش یافت و در آمریکای شمالی (NORAM) که افزایش 10 درصدی را شاهد بود، بیشتر مشهود بود.

افزایش سفرهای رویدادی

در آخرین گزارش روند سفر اکسپدیا، مرکز توجه مسافران، پاریس به عنوان مقصد برتر برای سفرهای تابستانی 2024 است. داده‌های سه ماهه چهارم سال 2023 حاکی از افزایش علاقه به پایتخت فرانسه است، به‌طوری که جست‌وجو برای سفر در جولای و اوت بیش از 20 درصد افزایش یافته است. این افزایش به ویژه برای دوره بین 26 ژوئیه و 11 اوت 2024 قابل توجه است. همچنین افزایش قابل توجهی در طول مدت اقامت توسط مسافران از آمریکای شمالی و آمریکای لاتین، نزدیک به 25 درصد، نسبت به سال گذشته مشاهده شده است. چنین آماری حاکی از روند رو به رشد بازدیدکنندگان بین‌المللی برای تمدید تعطیلات پاریسی خود است و پنجره‌ای ارزشمند برای بخش‌های ‌میهمان‌نوازی و گردشگری محلی برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری باز شده است.

علاوه بر این، گزارش آینده‌نگری 2024 گروه اکسپدیا روند رو به رشد در گردشگری موسیقی زنده را برجسته می‌کند. پیش‌بینی می‌شود پس از ثبت رکورد در سال 2023، سال 2024 نیز شاهد ادامه این روند باشد، به‌طوری که نزدیک به 70 درصد از مسافران احتمال حضور در کنسرت‌های خارج از شهر خود را افزایش می‌دهند. این پویایی در حال تحول بر اهمیت مقاصد و کسب‌وکارها برای ادغام عناصر فرهنگی و سرگرمی در استراتژی‌های بازاریابی خود تاکید می‌کند و علایق متنوع مسافران جهانی را تامین می‌کند.

افزایش جست‌وجوها در شهرهای آسیا و اقیانوسیه

از آنجا که صنعت سفردر حال بازیابی خود از تاثیرات همه‌گیری است، داده‌های اخیر از سه ماه چهارم سال 2023 نشان‌دهنده تجدید چشمگیر علاقه به منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) است. این جذابیت دوباره در افزایش شدید حجم جست‌وجو برای چندین شهر آسیا و اقیانوسیه مشهود است که نشان‌دهنده اشتیاق جهانی برای کشف این منطقه متنوع است. شایان ذکر است، گوانگژو در چین شاهد رشد شگفت‌انگیز 85 درصدی سالانه (YOY) در حجم جست‌وجوی جهانی بوده است و هنگ‌کنگ و شانگهای نیز شاهد افزایش قابل توجهی بوده‌اند که هر کدام 35 درصد افزایش یافته‌اند. این علاقه رو به رشد در هر چهار منطقه فوق‌العاده گسترده است و جذابیت جهانی شهرهای آسیا و اقیانوسیه را در بین مسافران جهانی به نمایش می‌گذارد.

گردشگران اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی (EMEA) به ترتیب در افزایش 70 و 50 درصدی سالانه در جست‌وجوی اوزاکا و کیوتو نقش داشته‌اند که نشان‌دهنده علاقه شدید به غنای فرهنگی و تاریخی ژاپن است. به‌طور مشابه، مسافران آمریکای لاتین (LATAM)، توکیو را با افزایش 85 درصدی سالانه در حجم جست‌وجو ترجیح داده‌اند که جذابیت جهانی این شهر را برجسته می‌کند. مسافران از منطقه آسیا و اقیانوسیه تمایل زیادی برای کاوش در شهرهای نزدیک چین نشان داده‌اند، به‌طوری که شنژن و ماکائو رشد دو رقمی حجم جست‌وجو را در سال جاری تجربه می‌کنند. گردشگران آمریکای شمالی (NORAM) نیز بخشی از این روند هستند، افزایش قابل توجه جست‌وجوی مسافران برای گوانگژو (65درصد)، کیوتو (55درصد) و اوزاکا (50درصد)، نشان‌دهنده علاقه گسترده به فرهنگ، تاریخ و تجربیات مدرن ارائه شده توسط این مقاصد است.

افزایش محبوبیت مقاصد با هوای گرم

با شروع سرمای زمستان در نیمکره شمالی در سه ماهه چهارم سال 2023، آخرین داده‌های گروه اکسپدیا، افزایش قابل توجه مسافرانی را که به دنبال پناه بردن به آب و هوای گرم‌تر بودند، نشان می‌دهد که مقاصدی مانند اورلاندو، میامی و پونتا کانا را به صدر جست‌وجوی جهانی رساندند. رتبه‌بندی این تغییر بر تمایل فزاینده برای فرار به سمت مناطق گرم و آفتابی در ماه‌های سردتر تاکید می‌کند، به‌طوری‌که کانکون و فورت لادردیل در رتبه‌های بالاتر برای مسافران آمریکای شمالی (NORAM) قرار دارند و بوئنوس آیرس جهشی قابل‌توجه به رتبه پنجم در میان مقاصد آمریکای لاتین (LATAM) دارد.

این روند فراتر از ترجیحات شهری است و منعکس‌کننده افزایش علاقه به مناطق گرمسیری در بین مسافران ایالات‌متحده است. به‌طور قابل توجهی، مقاصدی مانند سنت لوسیا، آروبا و کوراسائو شاهد افزایش سه رقمی حجم جست‌وجو از ایالات‌متحده در سه ماهه 2024 بودند که نشان‌دهنده تمایل شدید برای تعطیلات ساحلی است. مطالعه پلتفرم بررسی روندهای بازار گردشگری GWI Zeitgeist نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی (46درصد) از بازدیدکنندگان اخیر گروه اکسپدیا در حال برنامه‌ریزی تعطیلات با محوریت سواحل یا آب در سال جاری هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان