وزیر کشور : اگر کسی مانع امر به معروف شود، مرتکب جرم شده / کشف حجاب عنصری برای از بین بردن حیا، عفت، پایداری و استقامت فرهنگی جامعه است

وزیر کشور در نخستین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین موضوع روز و در روایات حتی از جهاد هم بالاتر توصیف شده است.

 وزیر کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک الزام برای مومنان است و نیازی به مجوز ندارد، گفت: کشف حجاب عنصری برای از بین بردن حیا، عفت، پایداری و استقامت فرهنگی جامعه است.
 
به گزارش فارس؛ احمد وحیدی در نخستین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین موضوع روز و در روایات حتی از جهاد هم بالاتر توصیف شده است.
 
وی یادآور شد: امر به معروف هدف قیام امام حسین (ع) است و در فرمایشات ائمه معصومین (ع) هم اشاره دارد که همه فرایض به واسطه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه می‌شوند.
 
وزیر کشور با تقدیر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر افزود: نباید جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دچار غفلت شود. امر به معروف و نهی از منکر در فضای عمومی، یک نظارت همگانی و مسئولیت اجتماعی بزرگ است که فرهنگ‌های دیگر از آن بی بهره هستند.
 
وحیدی ادامه داد: برخی به دنبال استخفاف این امر مهم هستند در حالیکه ما به آن افتخار می‌کنیم و نباید اجازه دهیم در هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود.
 
وی در این امر هم نباید از حرف‌ها و طعنه‌های کسی ناراحت شویم. برخی معاندند و برخی هم نسبت به موضوع فهم کافی ندارند. امر به معروف یک موضوع بسیار مترقی است و باید با قدرت در جامعه دنبال شود.
 
وزیر کشور موضوع حجاب را یک مساله جدی دانست که دشمن آن را دنبال می‌کند و گفت: کشف حجاب اجباری برای جلوگیری از مقاومت فرهنگی ملت ما در برابر فرهنگ غربی ایجاد شد.
 
وحیدی اظهار کرد: کشف حجاب عنصری برای از بین بردن حیا، عفت، پایداری و استقامت فرهنگی جامعه است. کسی را که با حفظ حجاب سعی دارد این فرهنگ را پاس بدارد با واژه‌های مجعولی زیر سوال می‌برند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما نباید از این مسایل هراسی داشته باشیم و منفعل شویم. امر به معروف در موضوع حجاب بسیار حائز اهمیت است چرا که شرعی، اخلاقی و قانونی است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه برخی افراد بی اطلاع با تبلیغات دشمن، هم کلام می‌شوند، تصریح کرد: همه باید حمایت کنند و قانون هم می‌گوید اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد، مرتکب جرم شده است.
 
وحیدی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مجوز نمی‌خواهد بلکه الزامی برای همه مومنان است؛ البته چارچوب آن هم معلوم است.
 
وی با تاکید بر اینکه مرحله عمومی امر به معروف و نهی از منکر، در حد لسانی است، افزود: مراحل بعدی در حوزه مسئولیت دستگاه‌های رسمی همچون فراجا و قوه قضائیه است چرا که کشف حجاب از نظر قانون، جرم است و باید به آن رسیدگی شود.
 
وزیر کشور با اعلام حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بار دیگر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه همراه با احساس شفقت قلبی، محبت و مدارا باید انجام شود و نباید عنصری که حفاظت و صیانت جامعه را دچار خطر می‌کند، وجود داشته باشد.
 
وحیدی ضربه به حجاب را مقدمه آسیب‌های اجتماعی دیگر دانست و با اشاره به گستردگی دامنه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: حجاب یکی از این مسایل است که باید با روشی که اسلام و رهبر عزیز مشخص کرده اند، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه خود می‌دانیم در همه رده‌های وزارت کشور حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان