نسبت طلاق به ازدواج در استان بوشهر ۱۶ تا ۱۷ درصد است

مهدی مهرانگیز شنبه شب در مراسم تحلیف ۱۳ مشاور خانواده و راه‌اندازی هشت مرکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان بوشهر نقش خانواده را از دیدگاه اسلام مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ازدواج در اسلام از جایگاه و شأن بالایی برخوردار است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه نسبت طلاق به ازدواج در استان بوشهر 16 تا 17 درصد است گفت: کاهش این آمار در دستور کار است.

به گزارش مهر، مهدی مهرانگیز شنبه شب در مراسم تحلیف 13 مشاور خانواده و راه‌اندازی هشت مرکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان بوشهر نقش خانواده را از دیدگاه اسلام مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ازدواج در اسلام از جایگاه و شأن بالایی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه نسبت ازدواج به طلاق در استان بوشهر 16 تا 17 درصد است گفت: این آمار هرچند نسبت به دیگر مناطق کشور پایین‌تر است ولی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی تکامل شخصیت و پیشرفت هر فرد را در گرو خانواده دانست و تاکید کرد: خانواده نقش بنیادی و مهمی در تربیت نسل فرزندان دارد از همین رو نهاد خانواده در دین مبین اسلام و قانون اساسی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و همین رویکرد در قوه قضائیه نیز حاکم است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نقش مشاور خانواده را مهم دانست و تصریح کرد: مشاوره خانواده تکالیف و رسالت سنگینی در حل اختلاف خانواده و رفع مشکلات آن به عهده دارد.

کاهش 4 درصد ازدواج‌ها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر هم با اشاره به آمار ازدواج در استان گفت: آمار ازدواج در استان بوشهر در سال گذشته 6 هزار و 340 مورد ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن کاهش 4 درصدی دارد.

مجید آرامی اضافه کرد: در 11 ماه امسال شاهد کاهش 15 درصدی ثبت ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

در پایان این مراسم، 13 نفر از مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با قرائت سوگندنامه، پروانه فعالیت خود را دریافت کردند.

در ادامه نیز 8 مرکز مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با دریافت مجوز رسمی از این مرکز، راه‌اندازی و فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان