سرمایه گذاران بخش کشاورزی آذربایجان غربی زمین دریافت می کنند

خسرو شهبازی: یکی از وظایف بخش جهاد کشاورزی حمایت از سرمایه گذاران این بخش و سایر بخشهاست و در این راستا تا کنون ۱۷ هزار هکتار از اراضی منابع ملی به افراد درخواست کننده بخصوص در بخش طرح های کشاورزی و صنعتی واگذار شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال زراعی جاری هزار هکتار زمین در قالب چند پروژه عظیم به سرمایه گذاران بخش کشاورزی واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، خسرو شهبازی روز شنبه در بازدید یک روزه خبرنگاران ارومیه از یک واحد تخم گذار در این شهرستان افزود: یکی از وظایف بخش جهاد کشاورزی حمایت از سرمایه گذاران این بخش و سایر بخشهاست و در این راستا تا کنون 17 هزار هکتار از اراضی منابع ملی به افراد درخواست کننده بخصوص در بخش طرح های کشاورزی و صنعتی واگذار شده است.

وی بیان کرد: در این راستا بیش از هزار و 800 مورد بازدید داشتیم و برنحوه فعالیت و ساخت و ساز نظارت شده است ،در صورتی که تخلفی محرز شده باشد براساس کمسیون ماده سه افراد حضور یافته و دلایل خود را بیان می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اولین واحد مرغ تخم گذار در ارومیه نیز در فاز اول با 30 هزار قطعه مرغ تخم گذار مشغول فعالیت است و در فاز دوم 30 هزار قطعه به ظرفیت این مجموعه اضافه می شود.

وی بیان کرد: در این شهرستان واحد مرغ تخم گذار وجود نداشت که راه اندازی این واحد گام مهمی برای تامین تخم مرغ در ارومیه است.

سرمایه گذار این واحد مرغ تخم گذار در ارومیه در این بازدید گفت: در این واحد در فاز نخست و هم اکنون روزانه 28 هزار قطعه تخم مرغ در حدود سه تن تولید می شود.

فرزانه عبدالرضا قره باغی گفت: سازمان جهاد کشاورزی حمایت مطلوبی از این طرح داشته است و این واحد از سال 1399 با بیش از هشت نفر پرسنل آغاز بکار کرده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار و 500 متر مساحت زمین این واحد تولیدی است بیان کرد: آب، تسهیلات و زمین برای توسعه از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی است که سالانه 6.5 میلیون تن محصول در این اراضی تولید و روانه بازار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان