چهارشنبه سوری را در کنار خانواده باشید/ نارنجک دستی جایی در میان سنت‌ها ندارد

ملکی با اشاره به اینکه مخالفتی با انجام این رسم دیرینه وجود ندارد؛ گفت: چهارشنبه سوری از مناسبت های دیرینه ماست و کسی در زمینه اجرای آن مخالفتی ندارد بلکه ما به دنبال اجرایی شدن درست این مراسم هستیم که به خوبی این روز را جشن بگیریم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مردم خواست چهارشنبه سوری را در کنار خانواده بمانند و فریب سودجویان درباره مواد منفجره بی‌خطر را نخورند.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به چهارشنبه سوری گفت: امسال با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه سوری، متاسفانه آمارها نشان می دهد در حالی‌که هنوز به روز چهارشنبه سوری نرسیدیم؛ اما تعداد مصدومان و فوتی‌ها افزایش دارد که امیدواریم این روند متوقف شود و در روزهای آتی شاهد آسیب دیدگی افراد نباشیم. 

وی افزود: در جهت فرهنگ سازی، کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» با شعار «چهارشنبه‌سوری در کنار خانواده» برای هفتمین سال  راه اندازی شده است و در فضای مجازی نیز با همین عنوان هشتگ سازی انجام شده است. ما تلاش می کنیم در این کمپین خانواده ها و شهروندان را در این زمینه آگاه کنیم. همچنین به نوجوانان و جوانان که از اصلی ترین آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه سوری هشدار های لازم را بدهیم. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد:  برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر و بهتر در این زمینه و آگاه سازی مردم از همه چهره‌های معروف و فعال در زمینه فضای مجازی می‌خواهیم به این کمپین بپیوندند.

ملکی با اشاره به اینکه مخالفتی با انجام این رسم دیرینه وجود ندارد؛ گفت: چهارشنبه سوری از مناسبت های دیرینه ماست و کسی در زمینه اجرای آن مخالفتی ندارد بلکه ما به دنبال اجرایی شدن درست این مراسم هستیم که به خوبی این روز را جشن بگیریم.

وی افزود: باید توجه کرد که در جشن گرفتن مناسبت چهارشنبه سوری، هیچ چیزی به عنوان نارنجک دستی، آتس بازی های بزرگ، انفجار  و ایجاد مزاحمت برای سایرین وجود ندارد و ما از طریق این کمپین قصد داریم روش های دقیمی و دیرینی این روز را برپا کنیم. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه خانواده ها در این روز نقش مهمی دارند؛ ادامه داد: من از خانواده‌ها می‌خواهم که در این روزها فرزندان خود را تنها نگذاشته و به عملکرد آنان نظارت داشته باشند. همچنین به فرزندان خود درباره این مسائل خطرناک آموزش هایی ارائه کنند.

ملکی گفت: متاسفانه شاهد تبلیغاتی هستیم که در آنها عنوان می‌شود این مواد منفجره کم خطر و بی خطر هستند و ضرری ندارند که ممکن است فرزندان ما فریب این افراد سودجو را بخورند در صورتیکه واقعیت این است که این مواد بسیار خطرناک هستند و باعث ایجاد صدمات غیرقابل جبرانی می‌شود.

وی افزود: شهروندان باید آگاه باشند که واقعیت این است که تجربه چندساعت هیجان و لذت بردن از آتش و صدای بلند، ارزش این را ندارد که افراد دچار سوختگی های شدید یا حتی قطع عضو و مرگ و میر شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران معتقد است چهارشنبه سوری باید در آرامش کامل به عنوان رسمی دیرینه برگزار شود و هیچکس نباید به خود، اطرافیان یا محل زندگی‌اش آسیب وارد کند. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان