انسیه خزعلی در سازمان ملل : شاهد پیشرفت سریع زنان ایران در دهه های پس از انقلاب اسلامی هستیم

انسیه خزعلی گفت: همه زنان باردار و شیرده ایرانی و فرزندان زیر هفت سال از بیمه رایگان برخوردار شده‌اند و مسائل بهداشتی و درمانی در سطح عالی نه فقط برای زنان کشورم بلکه برای زنان مهاجر به وفور عرضه می‌شود.

خبرگزاری دانشجو: انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد گفت:
 
شاهد پیشرفت سریع زنان ایران در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی هستیم به یمن این استقلال و خودکفایی است که امروز در وطنم میزان مرگ و میر مادران ناشی از عوارض بارداری به 23 در هر صد هزار نفر کاهش یافته است. 
 
همه زنان باردار و شیرده ایرانی و فرزندان زیر هفت سال از بیمه رایگان برخوردار شده‌اند و مسائل بهداشتی و درمانی در سطح عالی نه فقط برای زنان کشورم بلکه برای زنان مهاجر به وفور عرضه می‌شود. 
 
دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمره دانشگاه‌های نخست اینگونه خدمات در سطح بین‌الملل قرار گرفته است. عدالت جنسیتی در آموزش تا 97 درصد رشد یافته، 60 درصد معلمان و 40 درصد پزشکان متخصص ما را زنان تشکیل می‌دهند. 
 
در راستای محرومیت زدایی در یک سال گذشته سبد غذایی برای مادران باردار و کودکان دهک‌های درآمدی پایین کشور به صورت رایگان مقرر گردیده که تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز و تنظیم شاخص رشد کودکان تحت نظر وزارت بهداشت است. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان