وبلاگ مشرق

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی/ زنی در تهران که ۸ سال در غار زندگی می‌کرد!

در قبال انتخابات اخیر و برای مردم؛ هیچ اهمیتی ندارد که موضع امثال عبدا... مهتدی و چپ‌های تحریمی در قبال انتخابات چیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

زنی در تهران که 8 سال در غار زندگی می‌کرد!

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی/ زنی در تهران که 8 سال در غار زندگی می‌کرد!

احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در یک نشست خبری با بیان اینکه دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید پاسخگو باشند، گفته است: آسیب‌های اجتماعی یک موضوع چند بعدی است که باید به آن توجه کنیم. موضوعات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی باعث بروز آسیب‌های اجتماعی می شود و نیاز به یک پروسه برای رفع آن است. در دره فرحزاد که قریب به هزار معتاد متجاهر داشت، یک زنی را دیدیم که 8 سال در یک غار مانند زندگی می کرد و بیرون نیامده بود.

به گزارش ایلنا، او با اشاره به خدمات شهرداری تهران افزوده است: پنجره های خانه های مشرف به دره فرحزاد تا آن زمان رو به دره باز نمی شد، اما الان در این منطقه یک اکوپارک در حال احداث است.[1]

*فرحزاد از نقاط متمکن شهر تهران است و اگرچه دره فرحزاد و حواشی آن همواره به حضور معتادان متجاهر مشهور بوده است لکن باید دقت شود که بروز محرومیت های بزرگ در نقاطی که متمکنین زندگی می کنند، میتواند حاکی از نبود عدالت اجتماعی باشد.

به این معنی که می توان در یک احتمال متصور بود که احتمالا اغنیا و ثروتمندان به وظایف خود در قبال ندارها و مستمندان عمل نکرده اند که یک فرد گورخوابی می کند و یا فردی دیگر 8 سال در محیطی شبیه به غار زندگی کرده است.

البته در حیث دیگر ماجرا باید به این نکته هم توجه داشت که "زندگی بد" عموما و بویژه برای معتادان یک انتخاب است و کسی مقصر این انتخاب آنان نیست لکن این حقیقت رافع وظایف ثروتمندان و متمولین نیست و آنها باید خیرات اجتماعی و کمک های خود را به گونه ای گسترده و سازماندهی کنند که مثلا افکار عمومی بداند در فلان منطقه محروم یا متمکن؛ همواره از حیث غذا و سرپناه مشکلی وجود ندارد مگر اینکه افرادی با انتخاب خود به غارها و گورها و گرسنگی تبعید شده باشند.

من حیث المجموع شنیدن این خبر، آنهم در ماه مبارک رمضان، تلخ می نمود لکن امید است که چنین رخدادهای موجب تنبّه جامعه و مسئولان شده و من بعد از این به گونه ای شاهد خبرهای خوبِ بیشتر در زمینه خدمات مسئولان و کمک های مردم باشیم که شنیدن چنین خبرهایی صرفا با احتمال انتخاب فردی افراد ممکن باشد.

***

موضع بی‌اهمیت مهتدی و چپ‌های تحریمی درباره انتخابات!

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی/ زنی در تهران که 8 سال در غار زندگی می‌کرد!

سعید شریعتی، از چپ‌های تحریمی در بخشی از یک مصاحبه که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، درباره انتخابات اخیر اظهار کرده است:

"روراست باید بگویم که من انتخابات 1402 را پدیده سیاسی تلقی نمی کنم. اگرچه در حواشی هر آوردگاه سیاسی؛ کنشگران، تحلیلگران و فعالان سیاسی حضور دارند و محتوایی ارائه کرده و هیجانی شکل می‌گیرد، اما در انتخابات 1402 حتی همین هیجانات هم ایجاد نشد."[2]

*آشکارا باید به سعید شریعتی و سایر چپ های تحریمی یادآوری کرد که هیچکس منتظر نظر آنها درباره انتخابات نیست. همانطور که برای هیچ ذهن عاقلی هم در ایران مهم نیست که امثال عبدالله مهتدی تجزیه طلب و نتانیاهو و سایر مخالفان حکومت اسلامی درباره انتخابات چه می گویند؟!

چه اینکه چپهای تحریمی اساسا از ساحت دموکراسی، قانون و مردمسالاری خارج شده اند.

در بحث بی اهمیت بودن نظر چپهای تحریمی همچنین باید این حقیقت را گوشزد کرد که در ایران اسلامی همچون همیشه شاهد برگزاری یک انتخابات قانونی بوده ایم و نتیجه این انتخابات قانونی هم برای همگان واجب‌الاطاعه است.

***

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی

ارزش یک پزشکیان نسبت به هزار سوپرانقلابی/ زنی در تهران که 8 سال در غار زندگی می‌کرد!

مسعود پزشکیان، از اصلاح طلبان نجیب و منتخب تبریز در انتخابات اخیر، طی سخنانی در اشاره به انتقادات عده ای از قالیباف گفته است: اگر قرار باشد افرادی که در روزهای گذشته، اظهارات غیراخلاقی و غیرمنطقی مطرح کردند در قامت ریاست مجلس قرار بگیرند، قطعا ریاست آقای قالیباف منطقی‌تر بنظر می‌رسد.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می افزاید: اینکه بیایم هنوز از راه نرسیده و کار نکرده، فردی را نقد کنیم که کارهای زیادی انجام داده است، منطقی نیست؛ افرادی که به قالیباف نقد می‌کنند، کجای مملکت را توانسته‌اند درست کنند؟[3]

*وجه تمایز و بیت الغزل فعال سیاسی "عقلانیت" است. عقلانیتی که اگر وجود داشته باشد؛ دسته بندی راست و چپ و عوام و خواص چندان پررنگ نخواهد بود.

عقلانیت آقای پزشکیان در تحلیل این قضیه در حالی است که طی هفته های اخیر شاهد انتقادات بدون سند و فریادهای جماعت بی هنر و مدعیان ارتباط با امام زمان علیه آقای قالیباف بودیم. مردی که نه تنها از سابقه خوب و جهادی برخوردار است بلکه تا این لحظه هیچ سند قضایی نیز علیه وی وجود ندارد و مهمتر از همه اینکه کارنامه ای مشحون از کارآمدی و تأییدات رهبری نظام دارد.

کارنامه ای البته منحصر به فرد که در نزد مردم تبدیل به شاقول تشخیص سره از ناسره شده و جامعه عملکرد همه مدیران از شهرداری گرفته تا رئیس جمهور را همواره با عملکردهای جهادی قالیباف می سنجند.

دقت شود که اشاره به این کارنامه خوب به معنی عرض ارادت ما به محضر قالیباف و یا بستگی ارگانیک ما با او نیست بلکه صرفا به معنی حمایت از کارنامه های خوب در هرکجا و توسط هر شخص در جبهه راست یا چپ است. کما اینکه مشرق پیش از این از عملکرد درست کسانی مثل محسن هاشمی، بهزاد نبوی، استاندار محترم مازندران و... نیز حمایت کرده و یا همواره پشتیبان "چپهای نجیب" بوده است.

عقلانیت پزشکیان همچنین نشان داد که چرا اصلاح طلبان عاقل و نجیب بر سوپرانقلابی های شداد و غلاظ که طی هفته های اخیر از یمین و یسار به قالیباف تاختند مرجح هستند و چرا بیشتر از اینان به درد مردم می خورند؟

چه اینکه اصلاح طلبی که تشخیص دهد ریاست یک اصولگرای کارآمد بر مجلس منطقی است حتما از انتفاع بسیار بیشتری نسبت به سوپرانقلابی های بی قاعده برای مردم خواهد داشت.

در اینجا البته اشاره به رأی خوب مردم تبریز در انتخاب آقای پزشکیان نیز ضروریست. چه اینکه شاهدیم این رأی خوب چگونه مشغول دفاع از عقلانیتی است که منجر به کارآمدی بیشتر و البته تأثیر مثبت در زندگی مردم خواهد شد.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1459274

2_https://fararu.com/fa/news/717428

3_https://www.etemadonline.com/tiny/news-654404

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان