ازبکستان به زودی سفیر طالبان را می‌پذیرد

بختیار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با ملا برادر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست اففانستان، اظهار داشت: تاشکند در آینده نزدیک سفیر طالبان را می‌پذیرد.

وزیر امور خارجه ازبکستان در دیدار با معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست اففانستان اظهار داشت: تاشکند در آینده نزدیک سفیر طالبان را می‌پذیرد.
 
به گزارش ایرنا، بختیار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با ملا برادر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست اففانستان، اظهار داشت: تاشکند در آینده نزدیک سفیر طالبان را می‌پذیرد.
 
وی افزود: آماده هستیم در بخش‌های فنی «کانال قوش‌تپه» با کابل همکاری کنیم و پروژه‌های مهم را در راه آهن «افغان-ترانس» و تولید برق عملی سازیم.
 
ملا برادر در این دیدار با اشاره به منافع مشترک افغانستان و ازبکستان در بخش‌های مختلف گفت: اکنون افغان‌ها از ساخت «کانال قوش تپه» حق خود را به دست می‌آورند و کشورهای همسایه نباید در این خصوص نگران باشند.
 
پیشتر، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست سران صندوق بین المللی برای نجات دریاچه آرال ابراز نگرانی کرد که کانال آبی «قوش تپه» در افغانستان می‌تواند سبب تغییرات اقلیمی در منطقه آسیای مرکزی شود.
 
این مقام ارشد ازبکستانی همچنین با سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت کشور دیدار و گفت‌و گو کرد.
 
سعیدوف در این دیدار از تلاش‌های کابل در تامین امنیت، مبارزه با مواد مخدر و ثبات منطقه استقبال کرده است.
 
تاشکند مناسبات نزدیکی با حکومت طالبان برقرار کرده است و نمایندگی طالبان در چند ماه گذشته سفارت افغانستان را در ازبکستان تحویل گرفته است.
 
حقانی هم در این از وضعیت امنیتی این کشور اطمینان داد و آغاز پروژه‌های اقتصادی را برای ثبات منطقه مهم عنوان کرد.
 
طالبان از سال گذشته قانون منع کشت خشاش وضع کرده و کشاورزان را به کاشت گندم، انار و سایر محصولات سوق داده‌ است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان