روسیه : اخراج دیپلمات های روسی از اتریش را تلافی می کنیم

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو به تصمیم اتریش برای اخراج دو دیپلمات روس واکنش نشان خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو اخراج دو دیپلمات خود از اتریش را تلافی خواهد کرد.
 
به گزارش ایرنا از "تاس", یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو به تصمیم اتریش برای اخراج دو دیپلمات روس واکنش نشان خواهد داد.
 
وزارت خارجه اتریش روز چهارشنبه ضمن تایید گزارش رسانه ها در بیانیه ای اعلام کرد: دو دیپلمات سفارت روسیه به گونه ای عمل کرده اند که با وضعیت دیپلماتیک آنها ناسازگار است. بنابراین، وزارت امور خارجه آنها را بر اساس ماده 9 کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک، افراد غیرمجاز اعلام کرد. "
 
سال گذشته بود که اترش از اخراج چهار دیپلمات روس از جمله دو دیپلمات سازمان ملل متحد در وین خبر داد.
 
وزارت امور خارجه اتریش در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه ارسال کرد، مدعی شد که این دیپلمات‌ها به شیوه‌ای ناسازگار با وضعیت دیپلماتیک خود عمل کردند.
 
این روزنامه پرشمارگان فرانسوی یادآوری کرده که اخراج دیپلمات‌ها در اتریش، کشوری بی‌طرف که به طور سنتی پیش از حمله به اوکراین به روسیه نزدیک بود، بسیار نادر است.
 
از دو سال پیش و آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، بسیاری از کشورهای جهان از جمله در قاره اروپا، دیپلمات‌های روس را از کشورهایشان اخراج کردند که این اقدام با سیاست متقابل مسکو همراه بوده است.
 
رئیس جمهور روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
 
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.
 
آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان