دبی لند؛ پروژه ۵۰ میلیارد پوندی که ۲۱ سال در حال ساخت است (+عکس)

یکی از نقاط برجسته دبی‌لند پارک موضوعی «پادشاهی صحرا» است که در «جهان جاذبه‌ها و تجربیات» واقع شده است.

یک پارک موضوعی 50 میلیارد پوندی به نام «دبی لند» در امارات متحده عربی که قرار بود «دیزنی‌لند خاورمیانه» باشد، با گذشت 21 سال هنوز در حال ساخت است و ساخت آن با دشواری‌هایی روبه‌رو شده است.

به گزارش روزیاتو، با سلطه «والت دیزنی ورلد» در فلوریدا و «دیزنی‌لند» پاریس بر دنیای غرب، دبی برنامه‌های خود برای رقابت با همتایان آمریکای و اروپایی‌اش را در سال 2003 آغاز کرد.

این پروژه 107 متر مربعی با هزینه حدود 50 میلیارد پوند، قرار بود دو برابر اندازه تفرجگاه «والت دیزنی ورلد» فلوریدا باشد و به شش منطقه مجزا تقسیم شود؛ جهان جاذبه‌ها و تجربیات، دنیای ورزش و فضای باز، جهان بوم‌گردی، دنیای اوقات فراغت و تعطیلات موضوعی، دنیای خرده‌فروشی و سرگرمی و مرکز شهر.

یکی از نقاط برجسته دبی‌لند پارک موضوعی «پادشاهی صحرا» است که در «جهان جاذبه‌ها و تجربیات» واقع شده است.

همچنین قرار بود که یک پارک موضوعی «سواری» مجازی و فیزیکی لاکچری، یک منطقه بازی پیشرفته، تئاتر IMAX و برنامه‌های سرگرمی زنده و مجازی یکپارچه را نیز در خود جای دهد.

خرده‌فروشی، چهار هتل و اقامتگاه‌های مسکونی نیز از دیگر امکاناتی است که برای آن در نظر گرفته شده است.

با این حال ساخت دبی‌لند در دو دهه گذشته با چالش‌هایی همراه بوده است. بزرگترین آن‌ها یک دوره رکود پنج ساله در نتیجه بحران مالی دبی و رکود جهانی در سال 2008 بود.

اما در نهایت ساخت آن در سال 2013 از سر گرفته شد؛ و با آنکه پارک موضوعی دبی‌لند به طور رسمی افتتاح نشده، اما تعدادی از بخش‌های تشکیل‌دهنده آن راه‌اندازی شده است.

در 11 سال گذشته، بازدیدکنندگان توانسته‌اند از «باغ معجزه دبی» که بیش از 250 میلیون گیاه را در خود جای داده است لذت ببرند؛ و از سال 2016 دنیای ماجراجویی IMG با سه ترن هوایی فوق‌العاده شروع به کار کرده است.

تاریخ قطعی برای تکمیل کامل دبی‌لند هنوز مشخص نشده است، اگرچه برآورد‌های فعلی پیش‌بینی می‌کنند که بخش عمده آن تا قبل از سال 2025 افتتاح خواهند شد.

با این حال، جستجویی سریع در Google Maps این موضوع را زیر سوال می‌برد، زیرا مناطق وسیعی بین جاده شیخ محمد بن زاید و صحرا هنوز دست نخورده است.

چیزی که قرار بود به مثابه ورود به دنیایی دیگر باشد، اکنون بیشتر شبیه پا گذاشتن به زمینی بی آب و علف است که ساخت‌وساز‌های ناتمام و متروکه را به نمایش می‌گذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان