آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

طی دوران همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی در سال ۱۹۱۸، افراد بسیاری از پوشیدن ماسک خودداری می کردند و اجباری شدن استفاده از ماسک توسط دولت را ناقض آزادی های مدنی خود می دانستند.

عصر ایران - همانطور که آنفلوآنزا اسپانیایی در سال های 1918 و 1919 آمریکا را در نوردید، ماسک های صورت برای کمک به پیشگیری از گسترش بیماری به ابزاری کلیدی تبدیل شدند.

با این وجود، افراد بسیاری از پوشیدن ماسک خودداری می کردند و اجباری شدن استفاده از ماسک توسط دولت را ناقض آزادی های مدنی خود می دانستند. حتی یک گروه ضد ماسک در سانفرانسیسکو برای اعتراض به این قانون تشکیل شد.

ماسک آنفلوآنزا اسپانیایی

همچنین، مشخص شد که متقاعد کردن مردان برای توجه به توصیه های مقامات بهداشتی در مقایسه با زنان به تلاش بیشتری نیاز دارد.

بنابر گزارشی که در سال 2010 در کتابخانه ملی پزشکی آمریکا منتشر شد، برخی مردان استفاده از ماسک را با زنانگی مرتبط می دانستند. رفتارهایی مانند تف کردن، سرفه بدون پوشاندن دهان، و رعایت نکردن بهداشت، مردان را طی همه گیری سال 1918 در حلقه های ضعیف نظم و انضباط بهداشتی قرار داد.

آنفلوآنزا اسپانیایی سال 1918 یکی از بدترین همه گیری تاریخ بود که در نهایت منجر به مرگ 50 میلیون نفر در سراسر جهان شد.

در بسیاری از آگهی ها و پیام های بهداشت عمومی طی همه گیری سال 1918 که مردم را به رعایت بهداشت خوب تشویق می کرد، مردان و پسران جوان دیده می شدند. در ادامه چند نمونه از آنها ارائه شده اند.

ماسک آنفلوآنزا اسپانیایی

ماسک آنفلوآنزا اسپانیایی

ماسک آنفلوآنزا اسپانیایی

ماسک آنفلوآنزا اسپانیایی

ماسک آنفلوآنزا اسپانیایی

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان